Johtavat laitevalmistajat saivat valmiiksi yhteiset määritykset Push to talk -teknologiaan

Ericsson, Motorola, Nokia ja Siemens ovat saaneet valmiiksi Push to talk over Cellular (PoC) -teknologian yhteiset määritykset. Push to Talk over Cellular (PoC) perustuu 3GPP:ssä määriteltyyn IP Multimedia Subsystemsiin. Yhteishankkeen tavoitteena on vähentää markkinoiden hajautumista ja tuoda matkapuhelinkäyttäjille helppokäyttöiset Push to talk -palvelut joka puolella maailmaa.

Push to talk on pikayhteysratkaisu, joka mahdollistaa välittömän puheyhteyden kahden tai useamman  matkapuhelimen välillä. Yhteys muodostetaan yhtä nappia painamalla (Push to talk) ja se toimii yhteen suuntaan kerrallaan. Push to talk sopii yksilöiden ja ryhmien väliseen viestintään, ja sillä on useita käyttömahdollisuuksia sekä yritys- että yksityiskäytössä.

PoC -määritykset perustuvat olemassa oleviin 3GPP-, OMA- ja IETF-määrityksiin, mikä helpottaa palvelun integroimista operaattorin radio- ja runkoverkkoon.  Laitevalmistajat ryhtyivät yhteistyöhön luodakseen nopeasti yhteisen teknologiaehdotuksen, joka tarjoaa operaattoreille helpon integroinnin, maailmanlaajuisen yhteentoimivuuden ja kilpailukykyiset puhelimet. Yritykset ovat jättäneet määritykset Open Mobile Alliancen (OMA) standardointielimelle tarkistettavaksi. Tavoitteena on, että maailmanlaajuisesti yhteensopiva PoC-standardi perustuisi näihin määrityksiin.

Yhteistyönä tehdyille määrityksille ovat antaneet tukensa myös AT&T Wireless Services, Cingular, Sonim Technologies ja Sony Ericsson.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks