Net Insight visar lösning för Triple Play och Video-on-Demand på IBC 2003

Net Insight kommer även att demonstrera sin medienätslösning för multicast av studiokvalitetsvideo och som garanterar en fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) även under hård nätbelastning. Plattformen gör det möjligt att skicka datatrafik i samma nät som okomprimerad video om 270 Mbps med en garanterad återställning på 50 millisekunder. Dessutom blir det möjligt för TV- och produktionsbolag att redigera och producera nyhetsinslag i realtid.

Nätet som visas på IBC är ett exempel på en lösning som idag används av ledande operatörer och TV-bolag i Europa och USA, däribland West Deutscher Rundfunk, KPN, SAVVIS, ABC och MSNBC. Lösningen är den enda i sitt slag som kan transportera högkvalitativ video över samma nät som Internet och telefoni, från TV-bolag till slutkonsument.

- Vår videolösning gör det möjligt för operatörer som TV- och kabel-TV-bolag att addera nya intäktsgenererande tjänster som tex video- och games-on-demand till sitt erbjudande, säger Tomas Duffy, VD på Net Insight. Demon visar hur den teknik som idag används av ledande operatörer och mediebolag används för en effektiv transport av nästa generations krävande videotjänster.

Besök Net Insight på IBC, monter #3.340.

För mer information, kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB
Tfn: +46 8 685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net