August - produksjonen ble 24.307 fat pr. dag

Oljeproduksjonen for de enkelte geografiske enheter i august måned samt for perioden januar til august var som følger (fat pr. dag):

august
jan. - aug.

UK
7.991
8.938
NORGE
5.005
5.985
YEMEN
11.311
13.005

TOTALT
24.307
27.928

Nedgangen i UK-produksjonen fra juli skyldes hovedsaklig at noen av brønnene på Thistle-feltet var nede på grunn av en feil på en gasskompressor som benyttes til gassløft i brønner. Gasskompressoren skal etter planen være tilbake i drift i løpet av september.

Produksjonen fra norsk sokkel var noe ned fra juli grunnet avbrudd i produksjonen på Glitne-feltet  i forbindelse med oppkopling av en ny produksjonsbrønn på feltet. Den nye brønnen er nå satt i produksjon, men det foreligger ikke produksjonsdata fra brønnen på nåværende tidspunkt.

Nedgangen i Yemen-produksjonen fra juli er ikke knyttet til særlige hendelser, men forventet produksjonsutvikling fra selskapets andeler i Tasour- og Sharyoof-feltet. Boring av en brønn på en ny struktur i blokk 53 er nå avsluttet, og brønnen fant ikke drivverdige hydrokarboner. Boreriggen flyttes nå tilbake til Tasour-området for å bore en ny brønn i tilknytning til det nye oljefunnet vest for hovedfeltet.

DNO ASA
15. september 2003