EPStar logolla

Telekommunikaatiotoimialaan liittyvä toiminta on eräs Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmän kasvualueista. EPStar täydentää liiketoimintaryhmän palvelutarjontaa telekommunikaatioverkkojen suunnittelussa, toteutushankkeissa ja verkkotoimintojen tehostamishankkeissa.

Hankinta on liiketoimintaryhmän elinkaariajatteluun perustuvan strategian mukainen ja syventää sen asiantuntemusta televerkkohankkeiden läpiviemisestä. Synergiahyötyjä syntyy ns. roll-out-, GSM-R- ja liikenteenohjausprojekteissa sekä viranomaisten ja suurten yritysten sisäisissä televerkkohankkeissa. EPStar voi hyödyntää Jaakko Pöyry Groupin maailmanlaajuista toimistoverkostoa 35 maassa ja konsernin kokemusta yli sadasta telekommunikaatioprojektista eri puolilla maailmaa.

EPStarin liikevaihto vuonna 2002 oli 2,5 miljoonaa euroa ja se työllistää tällä hetkellä 25 telekommunikaatioalan huippuasiantuntijaa. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Tampereella. Ennen tehtyä kauppaa Jaakko Pöyry Group Oyj omisti 30 prosenttia EPStar Oy:n osakekannasta. Vähemmistöosakkaiksi jäävät kaupan jälkeen Elisa Oyj 17,5 prosentin ja EPStar Oy:n johto 2,5 prosentin omistusosuudella.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2002 oli 123 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja sen palveluksessa on tällä hetkellä 1500 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi