Nokia toimittaa GSM/GPRS/EDGE-verkot TeliaSoneralle

Nokia ja TeliaSonera ovat allekirjoittaneet runkosopimuksen nykyisten Nokian GSM/GPRS/EDGE-verkkojen päivityksestä ja modernisoimisesta Pohjoismaissa.

Verkkotoimitukset on jo aloitettu. Verkon päivitys tulee palvelemaan noin kahdeksaa miljoonaa TeliaSoneran asiakasta Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa.

GSM/GPRS/EDGE -verkkoratkaisujen lisäksi Nokia toimittaa TeliaSoneralle Nokia NetActTM -verkon ja palvelujen hallintajärjestelmän sekä laajat asiakaspalvelut.

TeliaSonera on Pohjoismaiden ja Baltian johtava televiestintäyritys.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia Networks