Telenor med enklere og forbedrede bredbånds-produkter

Telenor innførte i august 2002 såkalt volumbegrensning på sine ADSL-produkter. Tanken bak dette var at ikke små- eller normalforbrukerne skulle subsidiere storforbrukerne av nettkapasitet.
Fra 19. mars blir denne volumbegrensningen  fjernet, sammen med en rekke andre endringer i dagens ADSL-portefølje.

- Kundene har fortalt oss at de ikke ønsker begrensninger i volum og at de vil ha høyere fart, enklere installering og sikrere løsninger til en attraktiv pris. Dette må vi svare på, sier Berit Kjøll, Direktør i Telenor, Divisjon Privatmarked. - Derfor innfører vi fri bruk og øker hastigheten. I tillegg inkluderes sikkerhetsløsninger for både voksne (Norton Internet Security) og barn (Kidsurf) samt underholdning gjennom bredbåndsportelen iCanal i alle ADSL-abonnement, uten tillegg i prisen, sier Berit Kjøll. Dette er noe som ikke bare kommer nye kunder til gode. Også eksisterende kunder flyttes over på de nye produktene fram mot sommeren.

Mellom 80 og 90 prosent av Telenors bredbåndskunder velger i dag å installere ADSL selv. Nå blir også denne løsningen sterkt forenklet. Kunden følges nøye steg for steg fra han/hun bestiller ADSL og til vedkommende sender sin første e-post via bredbånd fra Telenor. Også bestillingsløsningen på web er blitt kraftig forenklet.

- Med denne nye ADSL-porteføljen mener vi at Telenor tar hensyn til tilbakemeldingene vi har fått fra markedet. Kundene ønsker fri bruk og økt hastighet, og tjenesten skal være enkel, sikker og underholdende. Det får ADSL-kundene fra Telenor nå, avslutter Direktør Berit Kjøll.

Fakta:
Telenors bredbåndsprodukter spenner etter dette i hastighet fra 704/128 kbps til 2048/256 kbps. Månedsprisen blir fra 349,- for basisproduktet til 549,- for 2 MB-produktet. Fram til 1. juni er etablering gratis, normalpris er 790,- kroner.
Telenors nye gjør-det-selvløsning er utviklet i samarbeid med det australske selskapet emotum.