Monipuolinen Nokia Mediamaster 260 C tarjoaa uusia tapoja nauttia digitaalisesta sisällöstä kaapeli-tv-verkon kautta

Nokia on esitellyt Nokia Mediamaster 260 C -digitaalitelevisiovastaanottimen, joka tarjoaa kuluttajille uusia tapoja nauttia digitaalisesta televisiosta, radiosta ja henkilökohtaisista kuvista kaapeli-tv-verkon välityksellä. Nokia Mediamaster 260 -vastaanottimesta on aiemmin esitelty versiot myös satelliitti- ja maanpäällisten tv-lähetysten vastaanottoon. Nokia Mediamaster 260 -vastaanottimien avulla katsottava televisio-ohjelma voidaan pysäyttää hetkeksi ja lähetyksiä voi myös tallentaa laitteen kovalevylle. Lisäksi vastaanottimiin voi langattomasti lähettää millä tahansa Bluetooth 1.1. version kamerapuhelimella otettuja kuvia ja katsella niitä television kuvaruudulta sekä tallentaa laitteeseen myöhempää  katselua varten. Nokia Mediamaster 260 C -kaapeli-tv-vastaanottimen myynti alkaa Euroopassa tämän vuoden toisen vuosineljänneksen alkupuolella.

Digital Video Broadcast (DVB) -standardeihin perustuva Nokia Mediamaster 260 C -vastaanotin mahdollistaa maksuttomien digitaalisten televisio- ja radiolähetysten vastaanottamisen kaapeli-tv-verkoissa. Mediamaster 260 C -vastaanottimen avulla voi lisäksi katsoa erikseen tilattavia maksutelevisiokanavia, joita varten laitteessa on liitäntäpaikka salauksenpurkumoduulille sekä sisäänrakennettu Conax-salauksenpurkujärjestelmä.

"Nokia Mediamaster 260 -vastaanottimet toimivat digitaalisen kodin keskipisteenä tuomalla uusia tapoja henkilökohtaisten kuvien, suosikkitelevisio-ohjelmien ja muun digitaalisen sisällön jakamiseen ja siitä nauttimiseen omalla kotisohvalla.  Vastaanottimet yhdistävät tyylikkään muotoilun, laadun ja helppokäyttöisyyden", sanoi Home Products -tuotelinjan johtaja Petri Launiainen Nokian Multimedia-toimialaryhmästä.

Vastaanottimen digitaalinen kovalevytallennin toimii perinteisen videonauhurin tapaan, mutta ilman videonauhaa. Tallennin sisältää monia edistyksellisiä toimintoja, käyttäjä voi esimerkiksi puhelun tai muun häiriön ajaksi pysäyttää televisio-ohjelman ja jatkaa ohjelman katsomista myöhemmin samasta kohtaa. Vastaanottimeen sisäänrakennettu 80 gigatavun kovalevy pystyy tallentamaan jopa 80 tuntia digitaalista ohjelmaa, mikä vapauttaa katsojat katsomaan ohjelmia silloin kuin heille parhaiten sopii.

Käyttäjä voi Mediamaster 260 -vastaanottimen avulla näyttää kamerapuhelimella otettuja kuvia television ruudulla sekä tallentaa yli 3 000 kuvaa niille luotuihin kansioihin. Kuvia voi katsella televisioruudulta myös diaesityksinä. Digitaaliset kuvat on mahdollista siirtää Mediamaster 260 -vastaanottimeen  yhteensopivalla Bluetooth-yhteyttä tukevalla puhelimella, kuten Nokia 3650, Nokia 3660, Nokia 6600, Nokia 6230, Nokia 6810, Nokia 6820, Nokia 7600 ja Nokia 7610 -puhelimella, Nokia 7700 -medialaitteella tai Nokia 9500 -kommunikaattorilla.

Pienikokoinen ja tyylikäs Nokia Mediamaster 260 C -vastaanotin on suunniteltu kotiympäristöön sopivaksi. Laitteen kuori on titaaninharmaa ja painikkeet ovat metallinväriset.

Nokia Navi(TM) Bar -kuvaruutuvalikon ja elektronisen ohjelmaoppaan (EPG) ansiosta Mediamaster 260 C -vastaanotin on helppokäyttöinen, ja navigointi television, kuva-albumien ja nauhattoman tallennuksen välillä on nopeaa.  Kanavien etsintää yksinkertaistaa se, että käyttäjä voi luoda jopa kahdeksan henkilökohtaista suosikkilistaa satojen kanavien valikoimasta. Nokia Mediamaster 260 C -vastaanotin tukee Dolby(TM)Digital -äänentoistoa (sisältää digitaalisen äänen ulostuloliitännän) ja laajakuvaformaattia.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Valokuvia Nokia Mediamaster 260 C -vastaanottimesta on saatavilla Nokian Internet-sivuilla:  www.nokia.com/press

Lisätietoja:
Nokia, Multimedia