Nokian varsinainen yhtiökokous: Osinko 0,30 euroa osakkeelta vuodelta 2003; Nokia jatkaa osakkeiden hankkimista; Hallituksen ja valiokuntien jäsenet valittu

Nokia Oyj:n 25.3.2004 pidetty varsinainen yhtiökokous teki seuraavat päätökset:

Nokian yhtiökokous päätti 0,30 euron osingosta
Nokia Oyj:n 25.3.2004 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti vuodelta 2003 maksettavan osingon suuruudeksi 0,30 euroa osakkeelta. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 30.3.2004 ja osinko maksetaan 16.4.2004.

Yhtiökokous päätti alentaa osakepääomaa mitätöimällä 132 536 200 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta. Osakepääomaa alennetaan siirtämällä mitätöitävien osakkeiden yhteenlaskettu nimellisarvo osakepääomasta ylikurssirahastoon. Yhtiön oma pääoma ei vähene osakepääoman alentamisen seurauksena.

Yhtiökokous päätti jatkaa hallituksella olleita valtuutuksia ehdotusten mukaisesti. Se valtuutti hallituksen päättämään osakepääoman korottamisesta enintään 55,5 miljoonalla eurolla osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen. Yhtiökokous päätti myös valtuuttaa hallituksen päättämään enintään 230 miljoonan oman osakkeen hankkimisesta yhtiön voitonjakoon käytettävissä olevilla varoilla sekä enintään 230 miljoonan yhtiön hallussa olevan oman osakkeen luovuttamisesta. Valtuutukset ovat voimassa 28.3.2004 alkaen 25.3.2005 saakka.

Nokia jatkaa osakkeiden hankkimista
Nokia aloittaa osakkeiden takaisinosto-ohjelman. Yhtiön hallitus on päättänyt käyttää takaisinosto-ohjelmaan enintään 3 miljardia euroa, kuitenkin siten, että omia osakkeita hankitaan enintään 230 miljoonaa kappaletta.

Osakkeet hankitaan Nokian varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle antaman ja 25.3.2005 saakka voimassaolevan valtuutuksen perusteella. Osakkeet hankitaan julkisessa kaupankäynnissä käytettäviksi valtuutuksen mukaisiin tarkoituksiin. Osakkeita voidaan hankkia käyttäen tiettyjä johdannais-, osakelainaus- ja muita järjestelyitä, jolloin osakkeiden hankintahinta voi poiketa järjestelyn toteuttamispäivän markkinahinnasta. Kaikki osakkeet hankitaan kuitenkin hintaan, joka perustuu Nokian osakkeen markkinahintaan julkisessa kaupankäynnissä.

Osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 1.4.2004.

Hallituksen ja valiokuntien jäsenet valittu
Yhtiökokous vahvisti Nokian hallituksen jäsenten lukumääräksi kahdeksan. Hallitukseen valittiin uudelleen Paul J. Collins, Georg Ehrnrooth, Bengt Holmström, Per Karlsson, Jorma Ollila, Marjorie Scardino, Vesa Vainio ja Arne Wessberg toimikaudeksi, joka jatkuu seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

Nokian hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan pääjohtaja Jorma Ollilan uudelleen yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin uudelleen Paul J. Collins.

Hallitus valitsi myös jäsenet hallituksen valiokuntiin. Henkilöstöpoliittiseen valiokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Paul J. Collins ja jäseniksi Marjorie Scardino ja Vesa Vainio. Tarkastusvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Per Karlsson ja jäseniksi Georg Ehrnrooth ja Arne Wessberg. Nimitysvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Marjorie Scardino ja jäseniksi Paul J. Collins ja Vesa Vainio.

Nokia Oyj:n tilintarkastajaksi tilikaudeksi 2004 valittiin uudelleen tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

Lisätietoja:

Nokia yhtymäviestintä