SONOFON blir medlem av Starmap Mobile Alliance

SONOFON, som er Danmarks nest største mobiloperatør, blir fullverdig medlem av alliansen, på linje med de ni andre medlemsselskapene. Selskapet vil umiddelbart starte samarbeidet med Starmap Mobile Alliance innen roaming, innkjøp, salg og markedsføring - og vil også kunne bruke merkenavnet Starmap Mobile Alliance i forbindelse med markedsføring av alliansens nøkkelprodukter.

- Vi er glade for å ha blitt med i Starmap Mobile Alliance og ser frem mot å kunne utnytte mulighetene det gir å være medlem av en så tung allianse. Vi får nå muligheten til å kunne tilby våre kunder enda bedre service når de reiser utenlands, sier Tage Reinert, administrerende direktør i SONOFON.

Gjennom utvidelsen styrker Starmap Mobile Alliance sin ambisjon om å øke dekningsområdet for sine kunder samt å fremstå med større samlet styrke i utvalgte geografiske områder.

- Vi ønsker SONOFON velkommen som et viktig og likeverdig medlem av Starmap Mobile Alliance. Dagens medlemsutvidelse understreker at vi skal ekspandere i utvalgte geografiske områder, samt å øke vårt fokus overfor kunder og leverandører, sier Rafael Wariwoda fra ONE, som i samsvar med alliansens styringsprinsipp nå tar over formannskapet etter Joaquin Mollinedo fra Amena.

Som et heleid Telenor-selskap ble SONOFON fra 12. februar 2004 konsolidert i Telenors regnskaper. Fra før er Telenor-selskapene Pannon GSM og Telenor Mobil medlemmer i Starmap Mobile Alliance. SONOFON er den nest største mobiloperatøren i Danmark med flere enn 1 million kunder og en årlig omsetning på mer enn EUR 575 millioner (4. kvartal, 2003).

Starmap Mobile Alliance har 10 medlemmer: Amena (Spania), O2 (Tyskland, Storbritannia og Irland), One (Østerrike), Pannon GSM (Ungarn), SONOFON (Danmark), sunrise (Sveits), Telenor Mobil (Norge) og Wind (Italia). Det totale antall abonnenter i alliansen er flere enn 46 millioner.

Under ledelse av et styre med representanter fra hver operatør, samarbeider Starmap Mobile Alliance om å tilby innovative, attraktive og enkle tjenester. Alliansen gir sine kunder en økt 'home-away-from-home'-opplevelse med den brukervennlighet og kvalitet på tjenestene som kundene er vant til i sitt eget land. Starmap Mobile Alliance samarbeider også innen innkjøp, teknologi og salg til større bedriftskunder.

For informasjon om alliansen, se  www.starmapmobile.com

For ytterligere informasjon om SONOFON:
Const. Director Corporate Communications, Bo Heimann
www.sonofon.dk

For informasjon om Telenor Mobils medlemskap:
Informasjonssjef Sigurd Sandvin, Telenor Mobil, tlf. +47 905 21 100
www.telenormobil.no