Nokia toimittaa GSM/GPRS-verkon laajennuksen IDEA Cellularille Intiaan

Nokia ja intialainen operaattori IDEA Cellular Limited (IDEA) ovat allekirjoittaneet noin 24 miljoonan US dollarin sopimuksen GSM/GPRS-verkkolaitteiden ja multimediapalveluiden toimittamisesta Intiaan. Sopimuksen myötä Nokiasta tulee IDEA:n GPRS-verkon ainoa toimittaja

Toimitukset on jo aloitettu ja verkko on valmis tämän vuoden loppuun mennessä.

Matkapuhelinoperaattori IDEA toimii yhdellätoista alueella Intiassa. Nokia laajentaa IDEA:n GSM-verkkoa Delhin ja Andhra Pradeshin alueilla. GPSR-runkoverkon laajennukset tehdään Maharashtran, Andhra Pradeshin, Madhya Pradeshin ja Gujaratin alueilla.

Nokia toimittaa IDEAlle GSM/GPRS-verkkolaitteita, kuten tukiasemajärjestelmän, keskuslaitteita, GPRS-runkoverkon, tekstiviesti-, multimediaviesti ratkaisun sekä sisällönlatauspalvelut. Lisäksi toimituksiin kuuluvat IP-pohjaiset suunnittelupalvelut, verkkoelementtien asennuspalvelut sekä käyttöönotto- ja ylläpitopalvelut.

Sopimus kattaa myös Nokia Connect Site -tukiasemat, jotka ovat osa Nokian Connect GSM Solution -ratkaisua uusille kasvaville markkinoille.

Nokia on tehnyt GSM-yhteistyötä IDEAn kanssa vuodesta 1996.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Viestintäosasto