Kommuniké från extra bolagsstämma i Net Insight AB (publ)

Extra bolagsstämma i Net Insight AB beslutade vidare om godkännande av styrelsens beslut från den 19 mars 2004 om riktade emissioner till fyra enheter inom Constellation Ventures II-gruppen av (i) högst 31.000.000 nya aktier av serie B samt (ii) skuldförbindelser om sammanlagt nominellt 1.000 kronor förenade med sammanlagt 9.790.000 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier av serie B. Teckning och betalning för de ny aktierna om två kronor och tio öre, dvs. en total likvid om 65.100.000 kronor, samt teckning och betalning för skuldförbindelserna om 1.000 kronor skall ske senast den 15 april 2004.

Cliff Friedman (från Constellation Venture II-gruppen) valdes in som ny styrelseledamot och ersätter Tomas Torlöf som har anmält sitt utträde ur styrelsen. Styrelsen består därefter av Lars Berg (ordförande), Bo Dimert, Cliff Friedman, Lage Jonason, Raimo Lindgren, Birgitta Stymne Göransson och Bernt Magnusson.

Stockholm den 13 april 2004
Net Insight AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Lars Berg, styrelseordförande, Net Insight AB
Tel. 08-685 04 69, e-post lars.berg@netinsight.net
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net