Nokia esittelee uuden N-Gage QD -pelilaitteen langattomaan pelaamiseen

Helsinki 14.4.2004 - Nokia esitteli tänään uuden N-Gage-pelialustaan pohjautuvan tuotteen, N-Gage QD -pelilaitteen. Pienikokoisella uutuuslaitteella pelien vaihtaminen on tehty nopeaksi uuden muistikorttipaikan ansiosta. Pitkäkestoisempi akku tarjoaa enemmän peliaikaa, ja kehittyneet ohjaimet täydentävät pelikokemusta. N-Gage QD -pelilaitteessa on selkeä ja kirkas näyttö, monipuoliset älypuhelintoiminnot sekä uusi N-Gage Arena launcher -sovellus, joka tarjoaa nopean pääsyn langattoman peliyhteisön tarjontaan. Pelilaitteella voi pelata N-Gage-suosikkipelejä, olla matkapuhelinverkon välityksellä yhteydessä maailmanlaajuiseen N-Gage Arena -peliyhteisöön sekä hyödyntää langattomia moninpelimahdollisuuksia lyhyen kantaman Bluetooth-teknologian välityksellä.

N-Gage QD -pelilaitteen hinnan arvioidaan olevan vähittäismyynnissä noin 199 euroa. Uutuuslaitteen myynnin arvioidaan alkavan toukokuussa Euroopan, Afrikan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella ja kesäkuussa Amerikassa. N-Gage QD -pelilaite tulee myyntiin kahtena versiona, joista GSM 900/1800 -verkoissa toimiva laite on suunnattu Euroopan, Afrikan sekä Aasian ja Tyynenmeren markkinoille, ja GSM 850/1900 -verkoissa toimiva versio Amerikan alueelle.

"N-Gage-pelialusta on ollut markkinoilla puoli vuotta, ja halusimme nyt laajentaa laitetarjontaamme saamamme palautteen pohjalta", sanoi Games-liiketoimintayksikön johtaja Ilkka Raiskinen Nokian Multimedia-toimialaryhmästä. "N-Gage QD -pelilaitteessa pelaamisen ergonomiaa on paranneltu: pelaajat voivat nyt aloittaa pelin vain näppäimen painalluksella ja nauttia pelinäppäinten yhä paremmasta käytettävyydestä. Uutuuslaitteessa on myös entistä pidempi käyttö- ja peliaika sekä mahdollisuus vaihtaa muistikortti nopeasti ja vaivattomasti. Myös laitteen mikrofoni ja kaiutin on nyt sijoitettu niin, että puheluita voidaan puhua perinteiseen tapaan."

N-Gage QD -pelilaitteella voi käyttää tällä hetkellä myynnissä olevia ja markkinoille tulevia N-Gage -pelialustalle suunniteltuja pelejä, joihin kuuluvat muun muassa Ashen, Pathway to Glory ja Pocket Kingdom: Own The World, sekä menestyspelit The Sims Bustin' Out, Crash Nitro Kart ja Tiger Woods PGA Tour 2004.

N-Gage QD -pelilaitteeseen asennettu N-Gage Arena launcher -sovellus mahdollistaa helpon pääsyn langattoman N-Gage Arena -peliyhteisön palveluihin suoraan pelilaitteesta. Kun sovellus on asennettu pelilaitteeseen, se voidaan avata suoraan laitteen valikkoon sijoittuneen kuvakkeen kautta, kuten muutkin N-Gage-pelialustalle suunnittelut sovellukset. Sovelluksen ja GPRS-yhteyden kautta N-Gage Arena -yhteisön jäsenet voivat muun muassa olla yhteydessä toisiinsa, hakea yhteisön jäsenille yksinoikeudella tarjottavaa sisältöä, tutustua pelitilastoihin ja -sijoituksiin sekä osallistua yhteisön toimintaan ja tapahtumiin. Nykyiset N-Gage -pelilaitteen käyttäjät voivat hakea N-Gage Arena -sovelluksen käyttöönsä www.n-gage.com -sivuilta toukokuusta 2004 lähtien.

N-Gage QD -pelilaite on myös edistyksellinen älypuhelin, jossa on muun muassa henkilökohtaisen tiedonhallinnan sovelluksia, XHTML-selain ja sähköposti. Pelilaitteeseen voi myös ladata ja asentaa Series 60 -ohjelmistoalustalle suunniteltuja lisäsovelluksia.

Lisätietoa uudesta N-Gage QD -pelilaitteesta on osoitteessa www.n-gage.com/qd

Videomateriaalia N-Gage QD -pelilaitteesta on saatavilla osoitteessa www.thenewsmarket.com. Palvelu on suunnattu tiedotusvälineille, ja sen käyttö edellyttää rekisteröitymistä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Multimedia

Nokia
Sähköposti: press.office@nokia.com

www.n-gage.com/press
www.nokia.com
www.nokia.fi

Copyright © 2004 Nokia. Kaikki oikeudet pidätetään. Nokia ja N-Gage ovat Nokia Oyj:n tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä. Bluetooth on Bluetooth SIG, Inc:in rekisteröity tavaramerkki.  Joidenkin ominaisuuksien ja palvelujen käyttö riippuu verkosta, tuetuista digitaalisen sisällön muodoista, muiden laitteiden ja sovellusten yhteensopivuudesta ja muista tekijöistä. Laitteen käyttöohjeessa on tarkempia tietoja.