Oppgradering av FPSO Espoir Ivoirien for CNR

Total verdi av endringsordren er ca. USD 18,8 mill., som vil bli betalt i avdrag som er relatert til oppnåelse av milepæler. Arbeidet planlegges ferdigstilt i begynnelse av september 2005. Prosafe vil motta full dagrate i hele prosjektfasen.

Prosjektet består hovedsakelig av dobling av vanninjeksjonskapasitet og økning av gasskompresjons-kapasitet.

Oppgraderingsprosjektet demonstrerer kvaliteten av FPSO Espoir Ivoirien, som ble konvertert og deretter satt i produksjon og operert av Prosafe Production for CNR i februar 2002 under en 10 + 10  ganger ettårskontrakt. Dette øker sannsynligheten for at skipet vil fortsette produksjon på feltet resten av sin teknisk levetid, og forbedrer ytterligere kvaliteten av Prosafes FPSO flåte.

Prosafe er meget fornøyd med at CNR har vist sin tillit ved å tildele dette oppgraderingsprojekt, og ser frem til en vedvarende langsiktig relasjon med denne viktige kunden.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen, og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for NOK 2,9 milliarder i 2003 og sysselsetter ca 2000 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-golfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 7. juni 2004