Nokia toimittaa GSM/GPRS-verkon laajennuksen MegaFonille Venäjälle

Nokia ja venäläinen matkapuhelinoperaattori MegaFon ovat allekirjoittaneet yli 350 miljoonan US dollarin runkosopimuksen GSM/GPRS-verkkolaitteiden toimittamisesta Venäjälle.

Nokia toimittaa MegaFonille GSM-verkon laajennukseen kattamaan sen nopean tilaajakasvun ja mahdollistamaan sen asiakkaille edistykselliset multimediapalvelut.

Verkkotoimitukset on jo aloitettu.

Nokia toimittaa MegaFonille GSM/GPRS -radio-ja runkoverkkolaitteita. Lisäksi sopimukseen sisältyy Nokia NetAct(TM) verkon- ja palvelujen hallintaratkaisu, joka tuo säästöjä operaattoreille verkon operointikustannuksissa. Nokian toimituksiin sisältyvät myös projektin hallinta-, asennus- sekä  verkon ylläpitopalvelut kuten ohjelmisto-, koulutus- ja hätäpalvelut.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia