Nokia toimittaa EDGE-ratkaisun Telenor Mobilelle Norjaan

Nokia ja Norjan johtava matkapuhelinoperaattori Telenor Mobil ovat allekirjoittaneet sopimuksen Telenorin GSM-verkon laajentamisesta ja EDGE-ratkaisun toimittamisesta.

Nokia toimittaa Telenor Mobilille laitteita ja palveluja kasvavan GSM-liikenteen tarpeisiin sekä EDGE-verkon (Enhanced Data Rates for GSM Evolution) aktivointiin. EDGE mahdollistaa nopeiden ja edistyneiden matkapuhelinpalveluiden tarjoamisen Telenorin 2,3 miljoonalle asiakkaalle.

"Olemme iloisia yhteistyön jatkumisesta. EDGE täydentää WCDMA-verkkoa ja sen avulla Telenor Mobil voi tarjota asiakkaileen nopeita datapalveluita myös maaseutualueilla", sanoo Nokian Norjan johtaja Finn Erik Hermansen.

Nokia on maailman johtava EDGE-teknologian toimittaja. Yhtiö on toimittanut EDGE-laitteita lähes 80 asiakkaalle 38 maassa.

EDGE-ratkaisun lisäksi sopimukseen kuuluu ylläpitopalveluita sekä Nokia NetActTM -verkon- ja palvelujen hallintaratkaisun laajentaminen EDGE-radioverkon hallintaan.

Telenor Mobil on Norjan johtava matkapuhelinoperaattori. Vuoden 2003 lopussa sillä oli 2,3 miljoonaa tilaajaa, mikä vastaa 57 %:n markkinaosuutta. Matkapuhelintiheys Norjassa on noin 90 %.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks