Hensiktsmelding for Safe Scandinavia i 2005 og 2006

Prosafe Rigs Limited, et heleid datterselskap av Prosafe ASA, har mottatt en hensiktsmelding fra ConocoPhillips for bruk av Safe Scandinavia for bolig og service-støtte til fase 1 av utviklingen av Britannia-satellittene. Denne omfatter ConocoPhillips sin utbygging av Callanish- og Brodgar-feltene på britisk sokkel, som vil bli tilbakekoplet til den eksisterende Britannia-plattformen. Kontraktsperioden er 18 uker i 2005 og 16 uker i 2006.

Kontraktsverdien er ca USD 29 mill.

Etter denne kontraktstildelingen har Prosafe sikret en samlet flåteutnyttelse i 2004 på ca. 89%, ca. 77% i 2005, ca. 66% i 2006, ca. 62,5% i 2007 og ca. 30% i 2008. Selskapet opprettholder et positivt syn på markedet for moderne bolig- og servicerigger de kommende år både i Nordsjøen og internasjonalt.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen, og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for NOK 2,9 milliarder i 2003 og sysselsetter ca 2000 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-golfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 11. juni 2004