Monipuolinen Nokia 6260 -älypuhelin taipuu käyttäjän käteen

Uutuuslaitteessa kamera, selain, sähköposti ja VPN

HELSINKI -- Nokian älypuhelinvalikoima lisääntyi tänään taitettavalla Nokia 6260 -puhelimella, jossa on ympäri kääntyvä kansi eri toimintojen helpottamiseksi. Nokia Connection -tapahtumissa Singaporessa ja Helsingissä esitelty uutuuspuhelin tuo ammattikäyttöön viimeisimmät langattomat teknologiat ja sovellukset, kuten Push to Talk -pikayhteyden, Bluetooth-yhteyden, VGA-kameran sekä mahdollisuuden katsoa sähköpostia, dokumentteja ja esityksiä. Muotoilultaan edistyksellinen Nokia 6260 -puhelin käyttää älypuhelimille suunniteltua Series 60 -ohjelmistoalustaa ja Symbian-käyttöjärjestelmää.

Kolmitaajuuspuhelimen toimitukset alkavat Euroopan, Afrikan, Aasian ja Tyynenmeren sekä Amerikan markkinoille vuoden kolmannella neljänneksellä. Nokia 6260 -puhelimen arvioitu veroton hinta on noin 400 euroa.

"Nokia 6260 -älypuhelimen edistykselliset toiminnot ja huippuunsa hiottu muotoilu tarjoavat liikkuville ammattilaisille selkeitä etuja ja tehokkuutta", sanoo johtaja Kai Öistämö Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä. "Käyttäjät voivat viestiä esimerkiksi Push to Talk -pikayhteyden avulla tai lähettämällä puhelimen kameralla otettuja kuvia ja videoleikkeitä multimediaviestinä. Yrityskäyttäjät pääsevät turvallisesti sähköpostiinsa ja yrityksen verkkoon langattoman VPN (Virtual Private Network) -teknologian avulla. "

Nokia 6260 -puhelimen Push to Talk* -pikayhteys antaa käyttäjälle mahdollisuuden olla  nopeasti ja yhden näppäimen painalluksella yhteydessä yhteen tai useampaan henkilöön samanaikaisesti. Puhelimen käyttäjän Presence-toiminnolla luoma dynaaminen käyttäjäprofiili puolestaan päivittää automaattisesti tiedon käyttäjän tavoitettavuudesta esimerkiksi ystävien ja työkavereiden puhelinten osoitekirjaan, jolloin käyttäjän ei erikseen tarvitse ilmoittaa olevansa tavoitettavissa vain esimerkiksi tekstiviestitse.

Uuden älypuhelimen monipuoliset toiminnot tekevät liikkuvien ammattilaisten työnteosta entistä helpompaa. Puhelimella voi lukea tärkeät sähköpostiviestit ja avata liitetiedostoina tulleet esitykset ja dokumentit. Kalenterin, osoitekirjan ja tehtävälistojen synkronointi  yhteensopivan PC:n kanssa onnistuu Bluetooth- ja infrapunayhteyden avulla tai verkon yli.

Uutuuspuhelin taipuu toiminnoiltaan ja muotoilultaan käyttäjälle sopivaksi. Puhelimen XHTML- ja HTML-selaimet tuovat langattoman Internetin ja intranetin tarjonnan käyttäjän ulottuville. Langatonta sisältöä voi selata vaivattomasti puhelimen ollessa taitettuna niin, että näyttö jää ulkopuolelle. Kameran voi puolestaan aktivoida kääntämällä kannen sivuttain.

Puhelimessa on myös vaihdettava MMC-muistikortti, jolle käyttäjä voi tallentaa videoleikkeitä, kuvia ja sähköpostin liitetiedostoja.

Nokia 6260 -puhelimen kanssa voi käyttää erillistä, niin ikään tänään esiteltyä langatonta Nokia Wireless Keyboard -näppäimistöä. Käyttämällä Bluetooth-yhteydellä liitettävää erillistä näppäimistöä tiedon syöttö puhelimeen on entistä nopeampaa ja kätevämpää. Myös Nokia Wireless Keyboard -näppäimistö on taitettava, jolloin se kulkee helposti mukana.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia
Mobile Phones
Puhelin: 07180 45613

Nokia
Puhelin: 07180 34900
sähköposti: press.office@nokia.com

www.nokia.com
www.nokia.fi

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 6260 -puhelimesta voi ladata osoitteesta www.nokia.com/press.

Videomateriaalia Nokia 6260 -puhelimesta löytyy osoitteesta thenewsmarket.com/nokia.

* Palvelut ja jotkin ominaisuudet ovat riippuvaisia verkosta ja/tai SIM-kortista sekä käytettävien laitteiden yhteensopivuudesta ja näiden tukemista sisältömuodoista.