Aandeelhouders keuren jaarrekening goed en verlenen decharge

De aandeelhouders van AND hebben op de gisteren gehouden jaar­vergadering de jaarrekening over 2003 goedgekeurd en decharge verleend aan de raad van bestuur en raad van commissarissen.

Voorts stemde zij in met het voornemen om het per 1 december 2004 aflopende contract van CEO Maarten Oldenhof met twee jaar te verlengen. Hierdoor kan in alle rust gewerkt worden aan de aanscherping van de strategie die in 2003 is ontwikkeld.

Naast het afleggen van verantwoording over het gevoerde beleid in 2003 stond de aandeelhoudersvergadering vooral in het teken van het toekomstperspectief van AND. Zoals eerder gemeld ligt de focus daarbij op de snel groeiende markt voor in-car navi­gation waarvoor onlangs de eerste overeenkomst is gesloten met Siemens VDO. Een succesvolle penetratie van deze markt waarop nu onder meer TeleAtlas en Navteq actief zijn, moet leiden tot een robuuste groei van omzet en winst.

Bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers over 2004, die in de eerste week van augustus zal plaatsvinden, verwacht AND tevens met een update te komen over haar positionering op de markt voor in-car navigation.

De presentatie die werd gehouden op de AvA van 15 juni 2004 is te bekijken en te downloaden via www.and.com

Informatie voor de pers (niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met AND International Publishers NV. Bel 010-8851200 en vraag naar bestuursvoorzitter Maarten Oldenhof .