Ahold Pensioenfonds publiceert Jaarverslag 2003

Zaandam, 14 juli 2004 - Stichting Ahold Pensioenfonds heeft vandaag haar jaarverslag over 2003 gepubliceerd.

Het jaar 2003 is voor het Ahold Pensioenfonds een bijzonder jaar geworden. De problemen waarmee Koninklijke Ahold N.V. zich zag geconfronteerd hebben het Pensioenfonds niet onberoerd gelaten. Bestuur en directie van het Pensioenfonds hebben hierbij de belangen van de deelnemers steeds op een zakelijke manier behartigd. Er is geen sprake geweest van premieachterstand.

Het verslagjaar 2003 is afgesloten met een positief resultaat van € 80,9 miljoen. Hierin is reeds het effect op de pensioenverplichtingen van de aanpassing naar de meest recente sterftetafel verwerkt. Nadat de dekkingsgraad in 2002 en het voorjaar van 2003 sterk was gedaald, is de dekkingsgraad ultimo 2003 door het gunstige beleggingsrendement (10.2%), de gematigde inflatie en de verhoogde premie, uitgekomen op 111%. De indexering van de ingegane pensioenen is in 2003 volledig toegekend.

Met ingang van 2004 is de pensioenregeling voor de Nederlandse Ahold-medewerkers gewijzigd. De eindloonregeling is vervangen door een middelloonregeling. Daarnaast is er een prepensioenregeling geïntroduceerd. Hiertoe was besloten voordat de kabinetsplannen om in te grijpen in VUT en prepensioen bekend werden. Zodra die in hun definitieve vorm bekend zijn zal worden bepaald in hoeverre die tot aanpassing van de nu geïntroduceerde prepensioenregeling alsmede van de huidige plannen tot uitfasering van de VUT aanleiding geven.

Voor meer informatie: 075 - 659 5720

Ahold Pensioenfonds publiceert Jaarversl