ASPON OSAKKEELLE LP-MARKKINATAKAUS KAUPTHING BANK SVERIGE AB:LTA

Aspo Oyj ja Kaupthing Bank Sverige AB ovat tehneet Helsingin Pörssin Liquidity Providing (LP) -toiminnan edellytykset täyttävän sopimuksen Aspo Oyj:n osaketta koskevasta markkinatakauksesta.

Aspo Oyj:n osakkeen päivittäinen vaihto oli vuonna 2003 keskimäärin runsaat 6.000 osaketta. Markkinatakauksen avulla pyritään mm. helpottamaan piensijoittajien kaupankäyntiä, lisäämään osakkeen likviditeettiä ja pienentämään osakkeen hinnan volatiliteettia.

Sopimuksen mukaan Kaupthing Bank Sverige AB antaa Aspo Oyj:n osakkeelle osto- ja myyntitarjouksia siten, että tarjousten ero on enintään 3 %. Tarjouksia annetaan vähintään 200 osakkeelle, joka vastaa neljää pörssierää.

Kaupthing Bank Sverige AB sitoutuu antamaan Aspo Oyj:n osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen Helsingin Pörssin kaupankäyntijärjestelmässä Pörssin päälistalla jokaisena pörssipäivänä vähintään kahdeksankymmentäviisi (85) prosenttia Pörssin jatkuva kaupankäynti I:n ajasta sekä päivän avaus- ja päätösmenettelyssä.

Sopimuksen mukainen markkinatakaus alkaa 20.7.2004. Sopimus on voimassa 6 kuukauden määräajan jälkeen toistaiseksi yhden kuukauden irtisanomisajalla. Edellä mainituista määräajoista riippumatta Kaupthing Bank Sverige AB:lla on oikeus siirtää sopimuksen tuottamat oikeudet ja velvollisuudet jollekin Kaupthing Bank Sverige AB:n kanssa samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle kuukauden varoitusajalla.

ASPO Oyj

Dick Blomqvist