Nokia ja Hotwire Communications USA allekirjoittavat sopimuksen edistyneemmistä laajakaistapalveluista

Nokia on tehnyt sopimuksen amerikkalaisen Hotwire Communicationsin kanssa IP DSLAM laajakaistajärjestelmän toimituksesta, joka tarjoaa palvelut äänen-, videon- sekä tiedonsiirtoon DSL liittymäverkon yli. Toimitukset ja verkon käyttöönotto ovat jo alkaneet ja niiden odotetaan jatkuvan vuoden 2005 loppuun saakka.

Sopimus pitää sisällään Nokia D500 IP DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) ratkaisun, joka tuo IP toiminnallisuuden laajakaistaverkkoon. Nokian ratkaisu, joka pitää sisällään tukipalvelut, tuo vertaansa vailla olevat hyödyt operaattoreille, ei vaan nopeiden internet yhteyksien, mutta myös nopeiden ääntä ja kuvaa välittävien multimediapalveluiden kautta. Ratkaisuun sisältyy myös  ADSL2+ ominaisuus suuremmalla kaistaleveydellä.

Hotwire Communications on yksityisomistuksessa oleva BLEC (Building Local Exchange Carrier) ja toimii Philadelphiassa palvellen New Yorkin, DC:n ja New Jerseyn alueita. Yritys on erikoistunut toimittamaan DSL, kaapeli-ja äänipalveluita kerrostaloihin.

"Me Hotwirella tiedostamme, että jokainen asiakas on erilainen ja että jokaisella heistä on omat eritystarpeensa. Valitsimme Nokian ratkaisun sen Multicast- ja ADSL2+ toiminnallisuuksien sekä IP-pohjaisiin palveluihin muuntautumisen takia, sillä haluamme tarjota asiakkaillemme heidän tarkoituksiinsa räätälöidyt palvelut. Nykyiset palvelukokonaisuutemme ovat menestyneet ja toivomme voivamme tuoda uusia ominaisuuksia kasvaville markkinoillemme." sanoo Jim Slattery, Hotwire Communications.

"Kauppa sellaisen uudistuvan yrityksen kanssa kuten Hotwire, korostaa Nokia D500 IP DSLAMin vahvoja puolia ja joustavuutta. Se on ihanteellinen ratkaisu ja kehitetty maailmanlaajuisesti yhdessä sellaisten operaattorien kanssa,  jotka haluavat  saada suurimman hyödyn irti triple play sovelluksista ja muista uusista palveluista kuten esimerkiksi interaktiivisista pelisovelluksista ja videopalveluista." sanoo Nokia Networksin laajakaistadivisioonan myynnin ja markkinoinnin johtaja Tapio Sulkava.

Nokia on yksi laajakaistateknologian johtavista toimittajista ja se tunnetaan osaamisestaan laaja- ja kapeakaistatuotteiden valmistajana. Nokia tekee yhteistyötä alansa parhaiden yritysten kanssa ja sillä on yli 50 laajakaista-asiakasta Euroopan, Aasian ja Tyynenmeren, Kiinan sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikan markkinoilla.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia