Atlas Cement sælger ejerandel i datterselskabet Union Cement Holding

Det filippinske selskab Atlas Cement, hvor FLS Industries ejer 27 pct. af aktiekapitalen, har netop indgået aftale med Cemco om salg af deres 29 pct. ejerandel i datterselskabet Union Cement Holding for et beløb på 125 mio. USD. Union Cement Holding driver to cementfabrikker beliggende på Luzon og en fabrik beliggende på den sydlige del af Mindanao. Cemco, der er et selskab i den schweiziske cementkoncern Holcim, vil med købet af Atlas Cements aktieandel i Union Cement Holding være 100 pct. ejer af selskabet.

Det skal i denne sammenhæng oplyses, at FLS Industries andel af det resultat, som Atlas Cement får på baggrund af salget af aktieandelen af Union Cement Holding - svarende til ca. 100 mio. kr. - er indregnet i Koncernens EBT resultatforventning for indeværende år. Resultatandelen vil indgå i koncernresultat-opgørelsen under punktet "Andel af associerede virksomheders resultat før skat".

FLS Industries egenkapital vil blive påvirket positivt med ca. 80 mio. kr.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.