Nokia liittyy GSM Association - järjestöön

Nokia jatkaa edelleen vahvaa panostaan langattoman tietoliikenteen kehittämiseksi liittymällä GSM Association (GSMA) - järjestöön. GSMA on maailmanlaajuinen GSM-operaattoreiden yhteisjärjestö. Se edustaa 660 operaattoria, jotka palvelevat 1,1 miljardia matkapuhelinkäyttäjää 208 maassa.

"Toivotamme Nokian lämpimästi tervetulleeksi järjestöömme maailman GSM - matkapuhelinoperaattoriyhteisön puolesta," sanoi Rob Conway, GSM Association - järjestön toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen. " GSM Association - järjestö ajaa jäsenistönsä etua monipuolisilla hankkeilla, jotta matkapuhelinkäyttäjien tarjolla olisi enemmän parempilaatuisia palveluja ympäri maailmaa. Matkapuhelinalan markkinajohtajana ja merkittävänä verkkotoimittajana Nokia tarjoaa näkemyksiä ja kokemusta, jotka edesauttavat hyvin merkittävästi alan yhteishankkeiden onnistumista.

Nokian varatoimitusjohtaja Matti Alahuhta sanoo: "Nokia tukee vahvasti GSM/EDGE/WCDMA - teknologioita, ja olemme näissä teknologioissa maailman johtava tietoliikennejärjestelmien ja matkapuhelimien toimittaja. Operaattorit ovat Nokian avainasiakkaita ja teemme heidän kanssaan yhteistyötä monilla alueilla.  Pyrimme jatkuvasti uusien innovaatioiden tuomiseen markkinoille operaattoreiden kanssa. Nokia on päättänyt liittyä GSM Association - järjestöön vahvistaakseen edelleen suhteita operaattoreihin."

Yhteistyö on avaintekijä Nokian toiminnassa. Nokia toimii yhdessä alan järjestöjen, viranomaisten, tutkimuskeskusten ja toisten yritysten kanssa parantaakseen yhtiön kilpailukykyä ja vahvistaakseen toimialaa kokonaisuudessaan.

GSM Association - järjestön hallitus koostuu maailman johtavista matkapuhelinoperaattoreista, jotka edustavat maailman GSM -operaattoreita kaupallisissa, julkiseen sääntelyyn liittyvissä ja strategisissa kysymyksissä. GSM Association - järjestö valvoo ja edistää GSM -operaattoreiden etuja tuomalla esille jäsenistönsä yhteisen kannan erilaisissa kansallisissa, alueellisissa ja maailmanlaajuisissa kysymyksissä.

GSM Association
GSM Association (GSMA) on maailmanlaajuinen järjestö, jonka tarkoituksena on edistää ja tukea GSM-operaattoreiden etuja eri puolilla maailmaa. Elokuun lopussa 2004 järjestöön kuului 650 toisen ja kolmannen sukupolven matkapuhelinoperaattoria sekä yli 140 laitevalmistajaa ja jälleenmyyjää. Järjestön  jäsenet tarjoavat matkapuhelinpalveluita noin 1,1 miljardille asiakkaalle yli 200 maassa eri puolilla maailmaa. GSM Association - järjestö pyrkii nopeuttamaan yhteisesti sovittujen, taloudellisesti kannattavien operaattorivaatimuksen kehitystä, ja edustamaan maailmanlaajuisen GSM -operaattoriyhteisön yhteistä kantaa monissa kansallisissa, alueellisissa ja globaaleissa kysymyksissä. Lisätietoja GSM Association - järjestöstä:  http://www.gsmworld.com/

Nokia
Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

GSM Association