Metso toimittaa kartonkikoneen Smurfit Españalle Mengibariin Espanjaan

Metso Paper toimittaa korkealaatuisia kierrätyskuitupohjaisia pakkauskartonkeja valmistavan kartonkikoneen Smurfit España S.A:lle Mengibariin, Espanjaan. Kone käynnistyy kesällä 2005. Tilauksen arvo on noin 20 miljoonaa euroa.

Kartonkikoneen leveys on 5,55 metriä ja suunnittelunopeus 1000 metriä minuutissa. Koneella valmistetaan kaksikerroksista aallotuskartonkia, testlaineria ja valkopintaisia testlainerlajeja (WTTL, WTTLC). Tuotteiden neliöpaino vaihtelee 80 ja 200 g/m2:n välillä. Koneen tuotantokapasiteetti on 700 tonnia päivässä.

Smurfit España S.A:n Mengibarin tehdas sijaitsee Jaénin alueella, noin 100 km Granadasta pohjoiseen. Yhtiö kuuluu Jefferson Smurfit Group -konserniin ja on yksi Espanjan suurimpia korkealaatuisten pakkausmateriaalien tuottajia.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven- ja mineraalienkäsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2003 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee noin 26 000 henkilöä 50 maassa. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.