Metso ja Albany International jatkavat yhteistyösopimustaan

Metso Paper ja Albany International laajentavat sellun- ja paperinvalmistuksen prosesseihin sekä paperikoneen viiroihin ja huopiin liittyvää yhteistyötään. Yritykset ovat tehneet teknologista yhteistyötä jo useiden vuosien ajan ja aloittivat kaupallisen yhteistyön vuonna 2000. Nyt solmittu sopimus, joka ei ole eksklusiivinen, korvaa aiemmat yhteistyösopimukset.

Metso Paper ja Albany International laajentavat yhteistyötään uusien paperikoneiden, koneuusintojen ja jälkimarkkinapalvelujen yhteydessä tarjottaviin paperikoneiden viiroihin ja huopiin, hihnoihin sekä molempien yritysten huoltoverkoston tarjoamiin palveluihin. Osapuolet pyrkivät yhteistyötä laajentamalla hyödyntämään entistä tehokkaammin toisiaan täydentävää liiketoimintaansa ja teknologista osaamistaan.

Albany International on maailman suurin paperikoneiden viirojen, huopien ja hihnojen valmistaja, jolla on tuotantoa 15 maassa ja maailmanlaajuinen palveluverkosto. Paperikonevaatetuksen lisäksi yritys valmistaa erikoisovia. Vuonna 2003 Albany Internationalin liikevaihto oli 869 miljoonaa dollaria.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2003 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa on runsaat 26 000 henkilöä yli 50 maassa. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.