KEMIRA GROWHOW OYJ:N OSAKEMYYNNIN MYYNTIHINTA JA ALLOKAATIO

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi Yhdysvalloissa.

Osakkeen myyntihinnaksi instituutiomyynnissä ja yleisömyynnissä päätettiin 5,25 euroa.

Instituutiomyynti merkittiin noin 12-kertaisesti ja yleisömyynti noin 1,8-kertaisesti. Osakemyynnissä tarjotuista osakkeista allokoitiin noin 25 prosenttia suomalaisille sijoittajille ja noin 75 prosenttia ulkomaisille sijoittajille. Kemira GrowHow Oyj:n johto tapasi yli 100 instituutionaalista sijoittajaa kahdeksassa eri maassa.

Institutionaalisille sijoittajille myytäväksi osakemääräksi päätettiin 13.924.644 osaketta. Yleisölle myytäväksi osakemääräksi päätettiin 1.865.000 osaketta. Yleisömyynnissä oli ostositoumuksen tehneitä sijoittajia yli 4.300 kpl. Yleisömyynnissä enintään 300 osakkeesta ostositoumuksen jättäneille sijoittajille allokoitiin ostositoumuksen mukainen määrä ja 300 osakkeen ylittävältä määrältä sijoittajille allokoitiin noin 37 prosenttia.

Helsingin Pörssi on päättänyt Kemira GrowHow Oyj:n osakkeen pörssierän määräksi 100 osaketta.

Kemira Oyj on antanut Alfred Berg/ABN AMRO Rothschildille oikeuden ostaa järjestäjien puolesta ylikysyntätilanteessa 30 päivän kuluessa osakkeiden myyntihinnan päättämisestä enintään 2 860 443 osaketta 5,25 eurolla/osake vähennettynä osakekohtaisella järjestämis- ja myyntipalkkiolla. Jos tämä oikeus käytetään kokonaisuudessaan, Kemira Oyj:n omistusosuus Kemira GrowHow Oyj:n osakkeista ja äänistä laskee 14,9 prosenttiin.

Järjestäjien järjestämis- ja myyntipalkkio osakkeiden myynnistä oli 0,07875 euroa osakkeelta. Lisäksi Kemira Oyj voi oman päätöksensä mukaisesti maksaa järjestäjille kannustinpalkkion, yhteensä 0,02625 euroa osakkeelta.

Instituutiomyyntiin osallistuneille sijoittajille lähetetään vahvistus hyväksytyistä ostositoumuksista 14.10.2004.

Yleisömyyntiin osallistuneille sijoittajille lähetetään vahvistus hyväksytyistä ostositoumuksista arviolta 14.10.2004. Ylimääräiset ostositoumusmaksut palautetaan sijoittajien pankkitileille arviolta 19.10.2004.

Kemira GrowHow Oyj:n osakkeiden noteerauksen arvioidaan alkavan Helsingin Pörssin Prelistalla 14.10.2004 ja päälistalla 18.10.2004.

Lisätietoja:

Kemira Oyj
Esa Tirkkonen, varapääjohtaja, CFO
puh. 010 862 1500, gsm 050 502 2738

Kemira GrowHow Oyj
Kaj Friman, varatoimitusjohtaja, CFO
puh. 010 862 1704, gsm 050 62 626

Tämän tiedotteen sisältämää informaatiota ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi Yhdysvalloissa. Tämän tiedotteen sisältämä materiaali on puhtaasti informatiivista eikä se ole tarjous osakkeiden myymiseksi Yhdysvalloissa. Tiedotteessa tarkoitettuja osakkeita ei ole rekisteröity eikä niitä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (Securities Act of 1933) mukaisesti, eikä myöskään minkään osavaltion lakien mukaisesti, eikä niitä saa myydä Yhdysvalloissa muutoin kuin vuoden 1933 arvopaperilain sallimissa poikkeustapauksissa rekisteröintivelvollisuudesta, tai tilanteessa jossa transaktio ei ole Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain tai soveltuvien osavaltioiden lakien piirissä. Tätä osakemyyntiä tai mitään sen osaa ei tulla rekisteröimään Yhdysvalloissa, eikä osakkeita tulla myymään julkisesti Yhdysvalloissa.

Tämä tiedote ei ole suora tai välillinen tarjous koskien mahdollista osakkeiden myyntiä tai hankintaa, eikä osakkeita myydä alueilla, joilla kyseisten osakkeiden tarjoaminen tai myynti olisi lainvastaista ennen osakkeiden rekisteröintiä, poikkeusta rekisteröintivelvollisuudesta tai muuta hyväksyntää kyseisten alueiden arvopaperilakien mukaisesti. FSA/Stabilisation.

Kemira Oyj

Kari Savolainen