Nokia esitteli teollisuudenalan mahdollisuuksia Nokia Mobility Conferencessa

Monaco -  Tänään Monacossa käynnistyneessä Nokia Mobility Conference -tapahtumassa esiteltiin Nokian uusia tuotteita ja teknologioita. Tapahtumassa nähtiin esimerkkejä teollisuudenalan tuotteiden lisääntyvästä monimuotoisuudesta, useamman toimialan yhteistyön laajenemisesta ja verkkoliiketoiminnan kehityksestä.

Tapahtumassa julkistettuihin tuotteisiin kuuluvat muun muassa multimediaominaisuuksin varustettu Nokia 7710 -älypuhelin, Nokia 3230 -älypuhelin, jossa on megapikselikamera, ja yrityskäyttöön tarkoitettu Nokia 6020 -kamerapuhelin.

"Älypuhelimet ovat nyt teollisuudenalojen yhdentymisen kannalta ydinasemassa," totesi johtaja Anssi Vanjoki Nokian Multimedia-toimialaryhmästä. "Langattomuus on todellinen voimanlähde. Älypuhelimet ovat valtaamassa massamarkkinat, ne hyödyntävät eri teollisuudenalojen teknologioita ja vauhdittavat innovaatiota."

Nokia aikoo laajentaa älypuhelimille tarkoitetun Series 60 -ohjelmistoalustan käyttöä keskihintaisten ja ylimmän hintaluokan puhelimiin. Series 60 tulee kattamaan muun muassa uusia multimediatoimintoja, suurempia näyttökokoja 640 x 320 pikseliin saakka sekä kynä- ja kosketusohjauksen.

"Uusia tuotteita ja tuoteryhmiä esitellään tällä teollisuudenalalla kiivaassa tahdissa. Nokia on jo toimittanut markkinoille yli 15 miljoonaa Series 60-puhelinta. Series 60:n toiminnallisuuksien lisääminen auttaa operaattoreita ja ohjelmistokehittäjiä erottautumaan kilpailijoista ja saavuttamaan nopeasti suuren määrän käyttäjiä myös uusilla markkinoilla",  sanoo myynti- ja markkinointijohtaja Antti Vasara Nokian Technology Platforms -yksiköstä.

Johtaja JT Bergqvist Nokian Networks-toimialaryhmästä loi katsauksen verkkojen kehitykseen: "Palveuiden laaja saatavuus on ollut pitkään alamme tavoitteena. Tämä tulee mahdolliseksi nyt kun matkapuhelinverkot ja kiinteät verkot lähestyvät toisiaan. Tällä suuntauksella on merkittäviä vaikutuksia koko teollisuuteen, sillä se tukee useita alan kunnianhimoisimpia tavoitteita."

Tapahtumassa esiteltiin eri teollisuudenalojen yhteistyön kasvavaa vaikutusta uudenlaisten tuotesegmenttien ja hankkeiden avulla. Näihin hankkeisiin kuuluvat visuaalinen radio ja monipuoliset autosarjat sekä Connect to Art -hanke, joka tuo taiteen matkapuhelimiin sekä tarjoaa matkapuhelimen taiteellisen ilmaisun käyttöön.

Nokia Mobility Conference -tapahtuma järjestetään tänä vuonna yhdeksännen kerran. Se on operaattoreiden, kehittäjien, tietotekniikan alan toimijoiden, sisällön omistajien, palveluntuottajien, vähittäismyyjien ja muiden langattoman teollisuudenalan toimijoiden merkittävimpiä tapahtumia. Tapahtumassa esiintyy Nokian edustajia, teollisuudenalan tärkeimpiä vaikuttajia. Lisäksi tapahtumassa pyritään esittelemään käytännön esimerkkejä toimialan liiketoimintamahdollisuuksista.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille

Tutustu tänään julkistettuihin tuotteisiin ja yhteistyöhankkeisiin Nokian Internet-sivuilla osoitteessa: www.nokia.fi/nokia/lehdisto

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia