SpareBank 1 Midt-Norge fremsetter tilbud om kjøp av samtlige aksjer i Romsdals Fellesbank ASA

Bakgrunn - en slagkraftig og selvstendig lokalbank i Midt-Norge.
SpareBank 1 Midt-Norge har en visjon om en sterk, regionalt forankret bank, tuftet på bankenes felles verdigrunnlag. En integrasjon mellom Romsdals Fellesbank og SpareBank 1 Midt-Norge vil skape en finansenhet av stor betydning for næringsdrivende, husholdninger og offentlig virksomhet i hele Midt-Norge.

Det overordnede strategiske mål er å være kundenes beste finansielle partner. Kundene i Romsdals Fellesbank vil få et utvidet tilbud av produkter og tjenester gjennom en integrasjon med SpareBank 1 Midt-Norge. Målet er å forankre både kompetanse og kundebetjening lokalt, og bygge videre på Romsdals Fellesbanks sterke markedsposisjon. SpareBank 1 Midt-Norge ønsker å skape en enda sterkere regional bank for Midt-Norge, med hovedtyngden av konsernfunksjonene lagt til Molde, Steinkjer og Trondheim.

Intensjonen er intet annet enn å videreføre Romsdals Fellesbank slik kundene kjenner den i dag, men med større løfteevne, konkurransekraft og utviklingsmuligheter.

Tilbudet

SpareBank 1 Midt-Norges tilbud til aksjonærene i Romsdals Fellesbank ASA vil bli  offentliggjort i et tilbudsdokument som blir sendt ut til samtlige aksjonærer i Romsdals Fellesbank ASA den 25. november 2004. Ytterligere eksemplarer av tilbudsdokumentet fås ved henvendelse til SpareBank 1 Midt-Norge på telefon 07300. Tilbudsdokumentet er også tilgjengelig via www.smn.no.

Det vil bli avholdt informasjonsmøte for aksjonærene i Romsdals Fellesbank ASA i Bjørnsonsalen ved Rica Seilet Hotell i Molde onsdag den 24. november kl. 19.00.

Trondheim, 24. november 2004

Kontaktpersoner:

Eventuelle spørsmål rettes til :
adm.direktør Finn Haugan tlf. 90 04 10 02
konserndirektør finans Kjell Fordal tlf. 90 54 16 72
konserndirektør informasjon og samfunnskontakt
Marvin Wiseth tlf. 91 86 79 31

First Securities ASA er finansiell rådgiver for SpareBank 1 Midt-Norge i forbindelse med transaksjonen.