PhotoCure har utnevnt Kjetil Hestdal til ny adm. direktør

Oslo 26. november 2004

PhotoCure ASA (Oslo Børs: PHO); Vidar Hansson har bestemt seg for å fratre som administrerende direktør i PhotoCure ASA fra den 1. januar 2005. Som en av grunnleggerne av PhotoCure ASA, har Professor Vidar Hansson vært nøkkelpersonen i å etablere PhotoCure ASA som et suksessfullt farmasøytisk selskap. Under hans ledelse har PhotoCure utviklet seg fra et forskningsprosjekt til børsnotert selskap med et markedsført produkt samtidig som det andre farmasøytisk produktet nylig er blitt godkjent for salg og markedsføring.

Dr. med. Kjetil Hestdal (44 år) har vært ansatt hos PhotoCure som Forskningsdirektør siden 1997 og i den siste tiden som Viseadministrende Direktør. Han har koordinert utviklingen av selskapets to farmasøytiske produkter, Metvix og Hexvix. Kjetil Hestdal har bred internasjonal erfaring fra legemiddelindustrien og har arbeidet 5 år med legemiddelutvikling i Novartis.

Erik Engebretsen, styreleder i PhotoCure ASA, sier i en kommentar: "Styret takker Vidar Hansson for hans innsats og engasjement i løpet av de siste åtte årene, og for det faktum at PhotoCure har klart å utvikle to farmasøytiske produkter med betydelig markedspotensiale. Styret er fornøyd med at det var mulig å rekruttere en ny administrerende direktør internt i selskapet. Styret er overbevist om at Kjetil Hestdal vil utvikle PhotoCure videre som et kommersielt selskap med økende salg og evne til å utvikle nye produkter".