Amer-yhtymä Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi rahastoannin

Amer-yhtymä Oyj:n tänään pidetty ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotukset rahastoannista sekä yhtiöjärjestyksen 3 §:n, 4 §:n ja 13 §:n muuttamisesta. Yhtiön osakepääoma kolminkertaistetaan rahastoannilla 95.226.480 eurosta 285.679.440 euroon. Rahastoannissa yhdellä vanhalla osakkeella saa vastikkeetta kaksi uutta osaketta. Rahastoannin täsmäytyspäivä on 16.12.2004. Uudet osakkeet kirjataan arvo-osuustileille 17.12.2004 edellyttäen, että osakepääoman korotus on merkitty kaupparekisteriin.

Amer-yhtymä Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset 13.12.2004:

RAHASTOANTI

Yhtiön osakepääomaa korotetaan 190.452.960 euron määräisellä rahastoannilla 95.226.480 eurosta 285.679.440 euroon seuraavin ehdoin:
1. Rahastoannissa yhdellä (1) vanhalla osakkeella saa vastikkeetta kaksi (2) uutta osaketta.
2. Uusia osakkeita annetaan yhteensä 47.613.240 kappaletta. Kaikkien osakkeiden kirjanpidollinen vasta-arvo on 4 euroa. Osakepääoman korotusta vastaava määrä siirretään osakepääomaan ylikurssirahastosta.
3. Rahastoannin täsmäytyspäivä on 16.12.2004. Oikeus rahastoannissa annettaviin uusiin osakkeisiin on osakkeenomistajalla, joka on täsmäytyspäivänä merkittynä osakkeenomistajaksi yhtiön osakasluetteloon.
4. Rahastoanti toteutetaan arvo-osuusjärjestelmässä eikä se edellytä osakkeenomistajalta toimenpiteitä. Rahastoanti ei muuta yhtiön osakkeiden omistus- tai äänivaltasuhteita.
5. Rahastoannissa annettavat uudet osakkeet kirjataan osakkeenomistajien arvo-osuustileille 17.12.2004 edellyttäen, että osakepääoman korotus on merkitty kaupparekisteriin.
6. Uudet osakkeet oikeuttavat täyteen osinkoon 1.1.2004 alkaneelta tilikaudelta ja tuottavat muut osakkeeseen liittyvät oikeudet yhtiössä osakepääoman korotuksen rekisteröimispäivästä alkaen.
7. 2002, 2003 ja 2004 annettujen optio-oikeuksien ehtoja muutetaan siten, että optio-oikeuksien nojalla merkittävien osakkeiden suhteellinen osuus osakepääomasta säilyy muuttumattomana.

MUUTOKSET AMER-YHTYMÄ OYJ:N YHTIÖJÄRJESTYKSEN 3 §:ÄN

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiöjärjestyksen 3 §:ä siten, että yhtiön vähimmäispääoma on kaksisataamiljoonaa (200.000.000) euroa ja enimmäispääoma kahdeksansataamiljoonaa (800.000.000) euroa, joissa rajoissa osakepääomaa voidaan korottaa tai alentaa yhtiöjärjestystä muuttamatta.

MUUTOKSET AMER-YHTYMÄ OYJ:N YHTIÖJÄRJESTYKSEN 4 §:ÄN

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiöjärjestyksen 4 §:ä siten, että yhtiöllä on vähintään 50.000.000 osaketta ja enintään 200.000.000 osaketta.

MUUTOKSET AMER-YHTYMÄ OYJ:N YHTIÖJÄRJESTYKSEN 13 §:N 7 MOMENTTIIN

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiöjärjestyksen 13 §:ä siten, että 13 §:n 7 momentissa oleva maininta Suomen markoista muutetaan euroiksi ja maininta Suomen Pankista muutetaan Euroopan Keskuspankiksi. Muutoksen jälkeen yhtiöjärjestyksen 13 §:n 7 momentti kuuluu seuraavasti:

"Jos jokin keskihintaan vaikuttava saanto on valuuttamääräinen, lasketaan sen vasta-arvo euroissa noudattaen Euroopan Keskuspankin asianomaiselle valuutalle vahvistamaa kurssia seitsemän (7) päivää ennen sitä päivää, jona hallitus ilmoittaa osakkeenomistajille osakkeiden lunastusmahdollisuudesta."

Muilta osin 13 § pysyy ennallaan.

RAHASTOANNIN JOHDOSTA TEHDYT MUUTOKSET AMER-YHTYMÄ OYJ:N OPTIO-OHJELMIIN

Amer-yhtymä Oyj:n vuoden 2002, 2003 ja 2004 optio-ohjelmien ehtojen mukaan, mikäli yhtiö ennen osakemerkintää korottaa osakepääomaansa rahastoannilla uusia osakkeita antaen, muutetaan merkintäsuhdetta siten, että optio-oikeuksien nojalla merkittävien osakkeiden suhteellinen osuus osakepääomasta säilyy muuttumattomana.

Optioiden ehdoissa määritelty merkintähinta jaetaan kolmella ja että kukin optio oikeuttaa merkitsemään kolme Amer-yhtymä Oyj:n osaketta.

Tämän mukaisesti optio-ohjelmien ehtoja muutetaan seuraavasti:

VUODEN 2002 OPTIO-OHJELMA
Kohtaa "II Osakkeiden uusmerkintää koskevat ehdot, 8 Osakepääoman korotuksen enimmäismäärä" muutetaan siten, että kukin optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden sijasta kolme (3) ehdoissa tarkoitettua Amer-yhtymä Oyj:n osaketta. Amer-yhtymä Oyj:n osakkeiden lukumäärä voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 1.557.300 uudella osakkeella ja osakepääoma enintään 6.229.200 eurolla. Muilta osin kohta säilyy ennallaan.

merkintähinta on 10,79 euroa osakkeelta.

VUODEN 2003 OPTIO-OHJELMA
Kohtaa "II Osakkeiden uusmerkintää koskevat ehdot, 8 Osakepääoman korotuksen enimmäismäärä" muutetaan siten, että kukin optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden sijasta kolme (3) ehdoissa tarkoitettua Amer-yhtymä Oyj:n osaketta. Amer-yhtymä Oyj:n osakkeiden lukumäärä voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 479.997 uudella osakkeella ja osakepääoma enintään 1.919.988 eurolla. Muilta osin kohta säilyy ennallaan.

Kohtaa "II Osakkeiden uusmerkintää koskevat ehdot, 9 Merkintähinta" muutetaan siten, että osakkeen merkintähinta on ehdoissa määritelty merkintähinta jaettuna kolmella. Muilta osin kohta säilyy ennallaan. Ehtojen mukainen uusi merkintähinta on 12,63 euroa osakkeelta.

VUODEN 2004 OPTIO-OHJELMA
Kohtaa "II Osakkeiden uusmerkintää koskevat ehdot, 8 Osakepääoman korotuksen enimmäismäärä" muutetaan siten, että kukin optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden sijasta kolme (3) ehdoissa tarkoitettua Amer-yhtymä Oyj:n osaketta. Amer-yhtymä Oyj:n osakkeiden lukumäärä voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 1.650.000 uudella osakkeella ja osakepääoma enintään 6.600.000 eurolla. Muilta osin kohta säilyy ennallaan.

Kohtaa "II Osakkeiden uusmerkintää koskevat ehdot, 9 Merkintähinta" muutetaan siten, että osakkeen merkintähinta on ehdoissa määritelty merkintähinta jaettuna kolmella. Muilta osin kohta säilyy ennallaan. Ehtojen mukainen uusi merkintähinta on 13,53 euroa osakkeelta.

Ylimääräinen yhtiökokous