Ducatus keert superdividend van circa € 15 per aandeel

Beleggingsmaatschappij Ducatus NV heeft het voornemen om een superdividend aan haar aandeelhouders uit te keren. Ter besluitvorming daartoe zal op 24 januari 2005 een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders worden bijeengeroepen. De hoogte van het voor te stellen superdividend zal circa € 15,00 per aandeel bedragen. Dit zal definitief worden bekendgemaakt in de week van 3 januari 2005. De oproeping tot de vergadering zal eveneens in genoemde week plaatsvinden. De uitkering zal een belangrijk positief effect hebben op het rendement van Ducatus.

Als gevolg van intrekkingen van preferente aandelen door enige ondernemingen waarin Ducatus deelneemt, zal het liquiditeitensaldo naar verwachting eind februari 2005 zijn opgelopen tot circa € 95 miljoen. Hierover is reeds in het persbericht van 27 oktober 2004 meer in detail medegedeeld. Belegging van deze middelen binnen het geformuleerde beleggingsbeleid van Ducatus wordt op korte termijn niet waarschijnlijk geacht. Uitkering van € 15,00 per aandeel leidt tot een totale uitkering van circa € 84 miljoen. Een verder oplopen van het liquiditeitensaldo wordt op dit moment niet voorzien.

Bij het besluit om een superdividend aan aandeelhouders voor te leggen, heeft Ducatus mede overwogen dat zij over voldoende flexibiliteit beschikt om eventuele nieuwe beleggingen te kunnen doen. De uitkering van een superdividend staat de uitkering van een regulier dividend over het verslagjaar 2004 niet in de weg. Het dividend over 2003 bedroeg € 2,80.

Per 15 december 2004 bedroeg de intrinsieke waarde € 61,59 bij een laatste beurskoers van € 54,50. Het aantal uitstaande gewone aandelen bedraagt 5.591.810.

's-Hertogenbosch, 16 december 2004

Klik op bijlage om de pdf-versie van het persbericht te openen:

pdf-versie persbericht