SpareBank 1 Midt-Norge øker budet på Romsdals Fellesbank til kr. 161 per aksje

Det konstateres nå at styret i Romsdals Fellesbank har forlatt bankens selvstendighetslinje ved at man har tilbudt Sparebanken Møre å overta banken. Prisen for selvstendighet ble med dette verdsatt til kroner 151 per aksje. Det fremgår av pressemeldingen som i dag er sendt ut av Romsdals Fellesbank og Sparebanken Møre at dette representerer en riktig strategisk løsning for banken og den beste pris man kunne oppnå for aksjonærene.

SpareBank 1 Midt-Norge har i sitt tilbud på kroner 161 også vektlagt:

• Sammen med Romsdals Fellesbank skape en sterk og lokalt forankret bank for hele Midt-Norge
  • Overføre konsernfunksjoner til Molde
  • Tilføre kompetanse og arbeidsplasser til Romsdal
  • Ingen oppsigelser av ansatte som følge av oppkjøpet
  • Beholde merkenavnet "Romsdals Fellesbank"

På denne bakgrunn har SpareBank 1 Midt-Norge besluttet å øke tilbudsprisen per aksje i Romsdals Fellesbank til kroner 161. Alle aksjonærer som allerede har sendt inn akseptblankett vil automatisk få justert sine blanketter til den nye tilbudsprisen.

Tilbudsdokumentet, tilbudsperioden og betingelsene for øvrig er ikke endret.

Trondheim 20. desember 2004

Kontaktperson:
Administrerende direktør Finn Haugan, tlf. 900 41 002
Konserndirektør Kjell Fordal, tlf. 905 41 672
Konserndirektør Marvin Wiseth, tlf. 918 67 931

Om oss

SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet og har 48 kontorer i 42 kommuner i tillegg til distribusjon gjennom 15 Bank i Butikk.  Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 700 ansatte og omfatter foruten bankvirksomheten, datterselskapene: SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, EiendomsMegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans ASA og Midt-Norge Regnskap AS.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen.  Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av syv eiere av SpareBank 1 Gruppen AS.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside

Denne pressemeldingen er sendt til deg av SpareBank 1 Midt-Norge.

For å endre ditt abonnement eller for å avslutte abonnementet, vennligst kontakt Hugin online via: http://www.huginonline.no/email