Ahold zet juridische strijd over verkoop Disco voort

Zaandam, 5 januari 2005 - Ahold heeft vandaag bekendgemaakt dat hoger beroep zal worden aangetekend tegen bepaalde nieuwe rechterlijke uitspraken die mogelijk van invloed zouden kunnen zijn op de afronding van de verkoop van Disco S.A. in Argentinië aan Cencosud S.A.

Op 23 december 2004 heeft het hof van beroep in Mendoza verschillende uitspraken gedaan in de lopende rechtszaak inzake de verkrijging van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten voor de verkoop van Disco. Het hof van beroep verwierp onder meer de opschortende werking van het hoger beroep van de dochtermaatschappij van Ahold, Disco Ahold International Holdings N.V. ("DAIH") inzake de uitspraak van een lokale rechtbank in San Rafael, Mendoza, zoals door Ahold bekendgemaakt op 8 december 2004. In het uiterste geval zouden de negatieve rechterlijke uitspraken de partijen er toe kunnen dwingen de overdracht van de Disco aandelen in elk geval tijdelijk terug te draaien.

Inhoudelijk is het beroep van DAIH in die zaak nog niet behandeld door het hof van beroep. Ahold bestudeert de gevolgen van de door het hof van beroep gedane uitspraken nog en bereidt een hoger beroep voor bij het Argentijnse hooggerechtshof tegen de ongunstige rechterlijke uitspraken.

Ahold maakte de overdracht van het controlerende belang in Disco aan Cencosud bekend op 1 november 2004 na een eerdere aankondiging van de transactie op 5 maart 2004. Ahold is van oordeel dat de overdracht van de Disco-aandelen, zoals deze is geëffectueerd, in het belang is van de klanten en medewerkers van Disco; Ahold is tevens van oordeel dat dit belang niet is gediend met de vertraging in de goedkeuringsprocedure van de mededingingsautoriteiten en in de afronding van de transactie.

--------------------------------------------------------------------------
Bepaalde uitspraken in dit persbericht zijn 'forward-looking statements' in de zin van het Amerikaanse effectenrecht. Deze forward-looking statements omvatten, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken betreffende het voornemen van Ahold beroep in te stellen tegen de nieuwe uitspraken van de rechtbank en de mogelijke invloed van uitspraken van een Argentijnse rechtbank op de overdracht van aandelen in Disco aan Cencosud, met inbegrip van de mogelijke ongedaanmaking van de overdracht. Deze forward-looking statements zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en andere factoren waardoor werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van toekomstige resultaten welke tot uitdrukking zijn gebracht of geïmpliceerd worden in de forward-looking statements. Belangrijke factoren waardoor werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van de informatie in deze forward looking statements omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verdere maatregelen van de federale rechtbank die de uitspraak in eerste instantie heeft gegeven en uitspraken van de federale rechtbank in hogere instantie, of van de eisers, de uiteindelijke definitieve interpretatie van de uitspraak, het tijdstip en de uitkomst van het hoger beroep, door Cencosud genomen of achterwege gelaten maatregelen, de maatregelen van andere rechtbanken, overheids-, justitiële autoriteiten en toezichthoudende instanties en andere factoren waarvan een aantal wordt besproken in Aholds publieke mededelingen. Veel van deze factoren zijn voor Ahold niet beheersbaar en evenmin voorspelbaar. Gegeven deze onzekerheden, wordt lezers geadviseerd behoedzaam om te gaan met de forward-looking statements, die uitsluitend geacht worden te zijn gedaan per de datum van dit persbericht. Ahold neemt, tenzij daartoe gehouden ingevolge toepasselijk effectenrecht, geen verplichting op zich om (een) gewijzigde forward-looking statement(s) te publiceren naar aanleiding van al dan niet voorziene gebeurtenissen of omstandigheden die zich voordoen na publicatie van dit persbericht. Buiten Nederland presenteert Koninklijke Ahold N.V. - dat is haar statutaire naam - zich onder de naam 'Royal Ahold' of kortweg 'Ahold'.
--------------------------------------------------------------------------

Disco