Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

Nokia Oyj:n ("Nokia") osakkeita on merkitty ja rekisteröity vuoden 1999 optio-ohjelman A-optio-oikeuksilla 30.12. 2004 1.000 kappaletta. Osakepääomaa on korotettu merkinnän johdosta 60 eurolla, ja emissiovoitoksi on kirjattu 16.827,50 euroa. Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 7.1.2005 ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden (NOK1V) kanssa samasta päivästä lukien.

Nokian osakepääoma on korotuksen jälkeen 279.825.678,00 euroa ja Nokian osakkeiden kokonaismäärä 4.663.761.300 kappaletta.

Vuoden 1999 optio-ohjelma, joka perustui varsinaisen yhtiökokouksen 1999 päätökseen, päättyi 31.12.2004. Kaupankäynti näillä optioilla päättyi Helsingin Pörssissä jo 23.12.2004.

Helsingin Pörssi on hyväksynyt pörssin päälistalle, kuten vuonna 2004, Nokian vuoden 2001 ja 2003 optio-ohjelmien optio-oikeuksilla merkittävät uudet osakkeet, "Nokia Uudet" (NOK1VM105) 7.1.2005 alkaen. Jatkuvan listaamisen tarkoituksena on tehostaa liikkeessä olevien optioiden toteutusta ja sen yhteydessä tehtäviä osakemerkintöjä. Kaupankäynti on mahdollista uusilla, merkittävillä osakkeilla jo ennen osakkeiden merkitsemistä kaupparekisteriin, mikä tapahtuu ainoastaan määräpäivinä vuoden aikana.

Lisätietoja:

Nokia