Jaakko Pöyry Group laajentaa rakennuttajakonsultointitoimintaansa

Jaakko Pöyry Group Oyj on joulukuun lopussa ostanut rakennuttajakonsultointitoimintaa harjoittavan CMC-Yhtiöt Oy:n ja sen tytäryhtiöiden koko osakekannan (CMC-yhtiöt).

CMC-yhtiöiden liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 70 henkilöä. Yhtiöllä on toimistot Helsingissä, Jyväskylässä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. CMC-yhtiöiden viimeaikaisia merkittäviä rakennuttamistoimeksiantoja ovat mm. urheiluareenat ja kaupan liikerakennukset Suomessa, Baltiassa ja Venäjällä, Savon ja Karjalan ratojen perusparannukset sekä Peijaksen sairaala.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään kuuluva JP-Terasto Oy toimii myös rakennuttajakonsulttina. CMC-yhtiöt ja JP-Terasto yhdistävät toimintansa vuoden 2005 aikana. Uudesta yhtiöstä tulee suurin ja kansainvälisin suomalainen rakennuttajakonsulttitoimisto, jolla on kattava toimistoverkosto Suomessa, Baltiassa ja Venäjällä. Uuden yhtiön nimeksi tulee CMC Terasto Oy. CMC Terasto Oy:n palveluksessa on yhdistymishetkellä noin 250 asiantuntijaa, mukaan lukien alikonsultit. Vuoden 2005 laskutus on noin 20 miljoonaa euroa.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2003 oli 139 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 15 maassa ja sen palveluksessa on 1700 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Teuvo Salminen