Nokia esittelee uuden yritysturvaratkaisun liikkuville työntekijöille

Uusi Nokia IP VPN -tuoteperhe laajentaa yritysten mahdollisuuksia turvallisten etäyhteyksien luomiseen

Nokia on tänään kertonut laajentavansa yritysturvallisuustuotteidensa tarjontaa uusilla etäyhteysratkaisuilla. Uudet tuotteet mahdollistavat turvallisten etäyhteyksien muodostamisen niin liikkuville työntekijöille kuin yritysten eri toimitilojen välille. Neljä uutta IP VPN -yhdyskäytävää, mobile VPN asiakasohjelmisto ja kattava hallintaohjelmisto muodostavat tänään esitellyn uuden tuoteperheen ytimen. Nyt julkistetut uudet tuotteet täydentävät Nokian jo ennestään laajaa tarjontaa yritysten liikuvien työntekijöiden tarpeita ajatellen. Nokia IP VPN luo tehokkaan ympäristön työntekijöiden liittämiseksi turvattuun yritysverkkoon riippumatta siitä, työskentelevätkö he sivutoimipisteessä, etäyhteyden päässä kotona vai liikkuvatko he jossain muualla.

Nokian patentoima Meta-HopTM teknologia auttaa häiriötilanteessa etäyhteyden jatkumisen turvaamisessa matkaviestimen sovelluksen ja palvelimen välillä. Käyttäjä voi Meta-Hop -teknologian myötä luoda ja ylläpitää yhteyttä IP-pohjaisiin sovelluksiin käyttäen eri verkkoyhteyksiä, jotka itse oppien ja - korjautuen pyrkivät huolehtimaan turvatun yhteyden jatkuvuudesta. Meta-Hop -teknologia yhdenmukaistaa yritysten ja liikkuvien työntekijöiden verkkoyhteyksiä ja auttaa samalla alentamaan verkkojen hallinta- ylläpito- ja laajennuskustannuksia.

Nokia IP VPN -ratkaisu soveltuu erityisesti yrityksille, joiden tulee pystyä nopeasti ja tehokkaasti laajentamaan ja ylläpitämään verkkoinfrastruktuuria ja tukemaan sekä mobiilikäyttäjiä että kiinteän verkon etäyhteyksiä. Nokia IP VPN -ratkaisu on tehokkaasti integroitavissa osaksi yrityksen tietojärjestelmää ja hallintajärjestelmiä. Helposti omaksuttava käyttöliittymä matkaviestimissä ja korkea luotettavuustaso muodostavat kustannustehokkaan kokonaisuuden niin hankinta- kuin käyttövaiheessa.

"Työnteko muuttuu yhä liikkuvammaksi. Nokia IP VPN ratkaisun ansiosta työntekijät pystyvät muodostamaan tehokkaita etäyhteyksiä yrityksen tietojärjestelmiin olematta sidottuja tiettyyn paikkaan tai ajankohtaan. Uusi tuoteperheemme tuo uutta hyötyä sekä tietohallinnolle että loppukäyttäjille tarjoamalla mahdollisuuden joustaviin yhteyksiin monenlaisilla päätelaitteilla pitäen samalla kustannukset alhaalla automatisoitujen hallintatyökalujen ja -teknologioiden avulla", kertoo johtaja Elie Habib Nokia Enterprise Solutionista. "Uskomme, että tarjoamamme kokonaisratkaisu alustavaihtoehdoista taustajärjestelmiin ja loppukäyttäjien matkaviestimiin on ainutlaatuinen markkinoilla."

"Yrityksen etäyhteydet eivät enää rajoitu pöytä- ja kannettaviin tietokoneisiin. Nokia IP VPN on suunniteltu turvaamaan pääsy yrityksen tietojärjestelmiin millä tahansa laitteella", sanoo Charles Kolodgy tutkimusyhtiö IDC:stä. "Nokia IP VPN on toimiva ratkaisu kiinteisiin ja langattomiin ympäristöihin, joissa päätelaitteiden helppo hallinta sekä Meta-Hop -teknologian avulla toteutettu selkeä ja yhdenmukainen verkon saatavuus ovat tärkeitä tekijöitä."

"Valitsimme Nokia IP VPN tuotteet yrityksemme globaaliksi taustajärjestelmäksi. Tarvitsimme ratkaisun, jossa vahvoina ominaisuuksina on luotettavuus ja tukipalvelut antaen mahdollisuuden rakentaa integroitu mobiiliratkaisu," sanoo Peter Stewart, brittiläisen TI Automive -yhtiön tietohallintopäällikkö. "Nokia IP VPN tuoteperhe tarjoaa meille kokonaisratkaisun etäyhteyksiimme, mahdollistaen verkkomme laajentamisen mobiiliympäristöön sen lisäksi että voimme hyödyntää tuotteiden johtavia turvaominaisuuksia ja korkeaa luotettavuutta."

Nokia IP VPN -ratkaisu sisältää seuraavat tuotteet:

Yhdyskäytävätuotteet

Nokia 100i keskisuurten ja suurten toimistojen yhdistämiseen:
- 310 Mbps VPN suorituskyky (AES-256, SHA-1)
- 590 Mbps VPN suorituskyky Nokian patentoimalla IP-klusteroinnilla (2 laitetta, AES-256, SHA-1)

Nokia 50i sivutoimipisteiden yhdistämiseen:
- 125 Mbps VPN suorituskyky (AES-256, SHA-1)
- 190 Mbps VPN suorituskyky Nokian patentoimalla IP-klusteroinnilla (2 laitetta, AES-256, SHA-1)

Nokia 10i pienien etätoimipisteiden yhdistämiseen:
- 75 Mbps VPN suorituskyky(AES-256, SHA-1)
- 110 Mbps VPN suorituskyky Nokian patentoimalla IP-klusteroinnilla (2 laitetta, AES-256, SHA-1)

Nokia 5i pienien laajakaistayhteyksien päässä olevien toimipisteiden yhdistämiseen:
- 75 Mbps VPN suorituskyky (AES-256, SHA-1)

Yhdyskäytävätuotteet ovat yhteensopivia lukuisten eri verkkojen, kuten Nokia IP -tuotteiden, aikaisempien Nokia VPN yhdyskäytävien ja erinäisten kolmansien osapuolten yhdyskäytävätuotteiden kanssa.

Nokia Mobile VPN on Nokian Symbian -ympäristöön kehittämä mobiililaitteiden IPSec VPN-päätelaiteohjelmisto. Nokia Mobile VPN ohjelmisto mahdollistaa turvatut etäyhteydet mobiililaitteesta yrityksen tietoverkkoon. Nokia Mobile VPN on saatavissa lukuisiin Series 60 ja Series 80 pohjaisiin laitteisiin, kuten Nokia 9500 Communicator, Nokia 9300, Nokia 7650, Nokia 6670, Nokia 6630 jne.

Nokia VPN Manager on helppokäyttöinen keskitetty Nokia IP VPN yhdyskäytävien hallintatyökalu, joka toimii yhdessä Nokia Security Service Manager -ohjelmiston kanssa. Tämä hallintaympäristö avustaa alkuvaiheen käyttöönotossa,  tietoturvapolitiikkojen luomisessa sekä mobiililaitteiden ilmateitse tapahtuvassa hallinnassa.

Näiden lisäksi Nokia tarjoaa myös globaalin palvelun ja tuen kaikille Nokia IP VPN -ratkaisun osille.

Nokia IP VPN -tuoteperhe on saatavilla helmikuusta 2005 lukien.

Lisätietoja antaa:
Nokia