Nokian Multimedia-yksikkö tehostaa tutkimus- ja tuotekehitystoimintojaan

Nokian Multimedia-toimialaryhmä sopeuttaa tutkimus- ja tuotekehitystoimintojaan. Päätös liittyy Nokian marraskuussa julkistamaan tavoitteeseen tehostaa tutkimus- ja tuotekehitystoimintaa yhtiössä. Nokia on ilmoittanut pyrkivänsä tuotekehityskuluissa 9-10 prosenttiin liikevaihdosta vuoden 2006 loppuun mennessä.

Multimedia on tässä yhteydessä tarkistanut tulevaa tuotevalikoimaansa ja tehostanut eri yksiköidensä toimintoja. Muutosohjelma on globaali, mutta sillä odotetaan olevan suurimmat henkilöstövaikutukset Saksassa ja Suomessa.  Suomessa vähennysten määrän odotetaan olevan enintään 250 henkilöä. Lopullinen määrä täsmentyy henkilöstön kanssa aloitettavien yhteistoimintaneuvottelujen (YT) päättymisen jälkeen.

"Henkilöstön vähentäminen on aina erittäin vaikea päätös. Suunnitelluilla toimenpiteillä pystymme kuitenkin varmistamaan liiketoimintamme kannattavan kasvun uhraamatta tulevaisuuden mahdollisuuksia", toteaa Anssi Vanjoki, Nokian Multimedia-toimialaryhmän johtaja. "Multimedia-strategiamme ei muutu. Panostamme erityisesti älykkäisiin imaging-laitteisiin keskittyvään liiketoimintaan. Peli-, musiikki- ja media -liiketoiminnat ovat varhaisemmassa kehitysvaiheessa, ja uskomme vahvasti myös näiden toimialojen kasvumahdollisuuksiin."

Suunnitellut vähennykset toteutetaan vähitellen vuoden 2005 aikana. Mahdollisimman monelle henkilölle pyritään löytämään YT-neuvotteluissa ja yhteistyössä henkilöstön kanssa korvaavia tehtäviä Nokian muista yksiköistä.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia Viestintä