Metso toimittaa MDF-levynvalmistuslinjan Kreikkaan

Metso Panelboard toimittaa MDF-levynvalmistuslinjan uusinnan ja laitteistot Alfa Wood-Pindos SA:lle Kreikkaan. Kaupan arvoa ei julkisteta. Tilaus sisältyy Metso Panelboardin vuoden 2004 neljännen neljänneksen tilauskantaan. Tilaus toimitetaan kevään ja kesän 2005 aikana. Uudistettu levynvalmistuslinja on suunniteltu käynnistettävän syyskuussa 2005.
Metso Panelboardin toimitus sisältää nykyisten tuotantolaitteistojen uusinnan sekä kuorintalinjan, uuden puristinlinjan ulostuloineen sisältäen esipuristimen, sirottelulaitteet sekä näiden suunnittelupalvelut. Tuotantolinjaa uusittaessa nykyinen tuotannonohjausjärjestelmä modernisoidaan. Lisäksi toimitetaan levynvalmistuslinjaa jatkuvasti valvova mittaus- ja optimointijärjestelmä. Linjan pääraaka-aine on havupuu.
Laitteet toimitetaan Alfa Wood-Pindos SA:n tehtaalle Grevenaan, Kreikkaan. Täysin käyttövalmiin tuotantolinjan kapasiteetti nousee noin 300 kuutiometriin päivässä. Linjalla tuotetaan MDF-levyä (Medium Density Fiberboard) ja ohuita MDF-laatuja.
Metso toimitti uudistettavan tuotantolinjan 1980-luvun lopulla silloiselle omistajalle, Pindos SA:lle.
Alfa Wood-Pindos SA on kreikkalainen yksityisomistuksessa oleva huonekalualan yritys, jolla on vanerin, laminoitujen levyjen, lastulevyn sekä huonekalujen valmistusyksiköitä ja sahoja Kreikassa ja Bulgariassa.
Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven- ja mineraalienkäsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2003 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee noin 23 000 henkilöä yli 50 maassa. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.