Van Lanschot: Winstverwachting 2004 ruimschoots gerealiseerd

Van Lanschot NV verwacht dat de winst per gewoon aandeel van de bank, exclusief de effecten van de overname van CenE Bankiers en dus ook exclusief de winstbijdrage van CenE Bankiers in het vierde kwartaal, in 2004 met circa 12% is gestegen. Deze komt daarmee voor 2004 uit op circa € 4,10 (2003: € 3,66).

Dit heeft drs F.G.H. Deckers, voorzitter Raad van Bestuur van Van Lanschot, bekendgemaakt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst voor medewerkers. Met deze verwachte stijging van het resultaat wordt meer dan voldaan aan de bij de publicatie van de halfjaarcijfers 2004 uitgesproken verwachting dat de stijging van de winst per gewoon aandeel, exclusief de effecten van de overname van CenE Bankiers, over 2004 ten minste 10% zou bedragen.

"Dit resultaat, bereikt in een jaar waarin de economie slechts een mager herstel vertoonde en het klimaat op de aandelenbeurzen nog steeds aarzelend was, stemt zeer tevreden. Bij een lichte stijging van de opbrengsten, die mede tot stand kwam dankzij een verdere groei van het aantal cliënten, wisten wij de kosten opnieuw goed onder controle te houden", aldus Deckers.

De bestuursvoorzitter ging tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst ook uitgebreid in op de acquisitie van CenE Bankiers. Sinds 1 oktober 2004 maakt deze bank deel uit van Van Lanschot. "Cen E heeft in het vierde kwartaal prima gepresteerd. Daarnaast wordt op alle fronten de integratie van beide organisaties voortvarend aangepakt. Er wordt hard gewerkt om de combinatie nog succesvoller te maken dan beide banken afzonderlijk al waren", aldus Deckers.

's-Hertogenbosch, 14 januari 2005

PERSBERICHT (PDF)