Nokia Xpress -ääniviesti on uusi henkilökohtainen tapa kommunikoida

Nokia esitteli tänään helppokäyttöisen multimediaviesteihin (MMS) pohjautuvan palvelun, joka mahdollistaa ääniviestien lähettämisen matkapuhelinverkon välityksellä. Nokia Xpress -ääniviestipalvelu tarjoaa kuluttajille helpon ja spontaanin tavan luoda ja lähettää yksilöllisiä viestejä. Uudistuneen käyttövalikon avulla ääniviesti voidaan nauhoittaa matkapuhelimeen ja lähettää eteenpäin vain muutaman näppäimen painalluksella.

"Nokia Xpress -ääniviesti tarjoaa operaattoreille mahdollisuuden erottautua palvelutarjonnallaan kilpailijoistaan hyödyntämällä nykyistä infrastruktuuria", sanoo johtaja Juha Pinomaa Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä. "Kuluttajille Nokia Xpress -ääniviesti on yksilöllinen, helppo ja edullinen tapa kommunikoida. Ääniviesti tuo henkilökohtaisen säväyksen syntymäpäiväonnitteluihin tai tervehdyksiin, ja soveltuu erinomaisesti elämän tärkeiden hetkien - kuten vaikkapa lapsenlapsen ensimmäisten sanojen - jakamiseen perheen ja ystävien kesken."

Nokia Xpress -ääniviesteihin suunniteltu käyttöliittymä on helppo ja nopea käyttää. Viestiä voi muokata ennen sen lähettämistä, ja ääniviestin voi lähettää myös useammalle vastaanottajalle. Ääniviestejä voidaan lähettää kaikkiin multimediaviestipalveluja tukeviin GSM-matkapuhelimiin. Vastaanottaja voi tallentaa viestin puhelimeensa ja vastata siihen itselleen sopivana hetkenä.

"Tutkimusten mukaan kuluttajat pitävät Nokia Xpress -ääniviestejä luonnollisena ja nopeana tapana viestiä", kertoo Juha Pinomaa. "Erityisesti nuoriso otti ääniviestit omakseen ja hyödynsi niitä hyvin kekseliäästi. Tutkimustulokset rohkaisivat meitä tuomaan Nokia Xpress -ääniviestit operaattoreiden ja kuluttajien ulottuville."

Nokia tarjoaa ääniviestipalveluun kokonaisratkaisun, joka sisältää sekä verkkolaitteet että päätelaitteet. Nokia on ainoa MMS-ratkaisuja tarjoava yritys, jonka ratkaisu tukee ääniviestipalvelun käyttöä myös vanhemmissa matkapuhelinmalleissa. Nokian MMS-ratkaisuun kuuluvan Nokia Multimedia Applications Gatewayn avulla ääniviestejä voidaan lähettää myös puhelimiin, jotka eivät tue multimediaviestipalveluita. Tämä tukee ääniviestien laajaa käyttöönottoa.

Ääniviesteille suunniteltu käyttöliittymä on mukana useissa tänä vuonna esiteltävissä Nokia-puhelimissa.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia