Emisjon, erverv og pant i egne grunnfondsbevis

Første gangs behandling i Forstanderskapet av forhøyelse av grunnfondsbeviskapitalen samt fullmakt til å gjennomføre en rettet emisjon mot bankens ansatte.

Forstanderskapet vedtar å gi styret fullmakt til å gjennomføre en forhøyelse av grunnfondsbeviskapitalen ved en nyemisjon samt en fullmakt til å gjennomføre en rettet emisjon mot bankens ansatte.  Endelig vedtak om dette fattes i Forstanderskapets møte 16.mars.

* Som en konsekvens av en integrasjon med Romsdals Fellesbank ASA og styrets behandling av prinsippene for god virksomhetsstyring har styret foreslått overfor Forstanderskapet at det gjøres endringer i bankens vedtekter §§1-1,2-1, 3-1,3-2, 3-3,.4-1, 5-1, 5-2, 5-3, 5-4, 6-1, 7-1 og 10-1.

* Endelig forslag og utforming i disse vedtekter behandles i styremøte forut for Forstanderskapets møte den 16.mars 2005.

Fullmakt til å erverve og etablere pant i egne grunnfondsbevis:

* Hovedstyret gis fullmakt til å erverve og etablere pant i egne grunnfondsbevis for samlet pålydende kr 200 millioner innenfor de rammer som er angitt i lov og forskrift.
* Den samlede beholdning av grunnfondsbevis som banken eier og/eller har avtalepant i kan ikke overstige 10 % av bankens grunnfondsbeviskapital.
* Det minste beløp som kan betales for grunnfondsbevisene er kr 100,- og det høyeste beløp er kr 400,-. Denne ramme gjelder også for avtalepant slik at fordringen pantet skal sikre må ligge innenfor disse beløpsmessige begrensningene.
* Erverv av grunnfondsbevis skal skje ved kjøp i verdipapirmarkedet via Oslo Børs og avhendelse skal skje gjennom salg i samme marked eventuelt som et rettet salg mot ansatte innenfor de lover og forskrifter som gjelder.
* Fullmakten gjelder i 18 måneder fra 07.02.2005

Trondheim, dato 11. februar 2005

Kontaktpersoner:

SpareBank 1 Midt-Norge:
Eventuelle spørsmål rettes til :
Adm.direktør Finn Haugan, mob.tlf. 900 41 002
eller  :  konserndirektør Kjell Fordal, mob.tlf. 905 41 672

Om oss

SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet og har 48 kontorer i 42 kommuner i tillegg til distribusjon gjennom 15 Bank i Butikk.  Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 700 ansatte og omfatter foruten bankvirksomheten, datterselskapene: SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, EiendomsMegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans ASA og Midt-Norge Regnskap AS.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen.  Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av syv eiere av SpareBank 1 Gruppen AS.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside

Denne pressemeldingen er sendt til deg av SpareBank 1 Midt-Norge.

For å endre ditt abonnement eller for å avslutte abonnementet, vennligst kontakt Hugin online via: http://www.huginonline.no/email