Agfa introduceert Point of Care Information Systems Solutions op HIMSS

HIMSS Dallas, TX, 13 februari 2005
Agfa HealthCare (stand # 734) brengt deze week vele van zijn nieuwste beeldverwerkingsoplossingen en -services voor het voetlicht, op de HIMSS-expo (Healthcare Information and Management Systems Society) in Dallas.

Er zullen Agfa technology experts aanwezig zijn om deze toonaangevende oplossingen in de sector te demonstreren, waaronder ook IMPAX(TM), een ziekenhuisbreed systeem voor digitale beeldvorming en informatiebeheer. IMPAX ES is de eerste Next Generation-release van Agfa die over 'Connectivity Inside' beschikt en een nieuwe 'thin client' Clinical Application Server die midden 2005 zal uitgroeien tot een web-enabled Clinical and Diagnostic Display Client Server.

Agfa zal op deze expo twee nieuwe serviceportfolio's lanceren. De Security Services Roadmap bestaat uit oplossingen die IT Managers bijstaan in hun beveiligingsbeleid. De Integration Services Portfolio is samengesteld uit EHR (Electronic Health Record) Image Enablement, Enterprise Clinical Dashboard, IMPAX MPI (Master Patient Index) en Desktop Integration. Deze vier oplossingen bieden ondersteuning bij het samenvoegen van elektronische zorgdossiers, linken beeldvormingsdossiers van patiënten over de ziekenhuisdiensten heen en automatiseren workflowprocessen van verschillende leveranciers.

Bovendien zal Agfa zijn nieuwste oplossing, IMPAX RIS/PACS (Radiology Information System/Picture Archiving and Communications System), laten zien. Dit is een oplossing voor Outpatient and Imaging Centers, een segment dat aan belang wint en dat de geïntegreerde informatie- en beeldbeheerworkflow en de resultatenverspreiding vanaf één enkel toegangspunt benadert. Daarnaast kunnen de expobezoekers op de Agfastand kennismaken met TalkStation(TM) 3.0, de toonaangevende en volledig geïntegreerde workflowrapportage-oplossing met dicteerfunctionaliteit op basis van spraakherkenning, en Agfa's Enterprise Clinical Dashboard Solution. Deze oplossing biedt de zorgverstrekkers single sign-on/single search-capaciteit waarmee ze toegang hebben tot verspreide systemen en er patiënteninformatie kunnen uit opvragen.

Agfa zal ook bijzondere aandacht besteden aan een aantal klanten en het succes dat zij hebben geboekt met Agfa HealthCare Solutions, waaronder:
    • Southern Ohio Medical Center (V.S.), dat na de integratie van Agfa's IMPAX RIS en TalkStation met zijn bestaande IMPAX PACS-oplossing zijn workflow en omlooptijd van de rapportage aanzienlijk zag verbeteren
    • Maine Medical Center of Portland, ME, waar IMPAX RIS v5.4.1 en TalkStation v3.0 geïmplementeerd en geïntegreerd wordt met het bestaande IMPAX PACS van Agfa
    • The U.S. National Naval Medical Center, dat voor Agfa's IMPAX PACS heeft gekozen
    • Exeter Hospital (V.S.), dat met succes het IMPAX PACS-system van Agfa met MEDITECH's Enterprise Medical Record system heeft geïntegreerd
    • The Scarborough Hospital (Canada) dat Agfa's Enterprise Clinical Dashboard heeft geselecteerd
Deze en andere oplossingen zijn te bezichtigen op de Agfa HealthCare booth, #734, op de HIMSS-expo.
Einde van het bericht

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen, in hoofdzaak bestemd voor de grafische industrie en de gezondheidszorg.
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft wereldwijd agenten in 100 landen. Samen hebben zij in 2003 een omzet van 4,215 miljard euro tot stand gebracht.
Meer informatie over Agfa en zijn producten vindt u op: www.agfa.com.

Agfa, the Agfa rhombus, IMPAX, TalkStation en See More. Do More. zijn handelsmerken van Agfa-Gevaert N.V., België of zijn filialen. Alle rechten voorbehouden.

HIMSS