Børsmelding: Offentliggjøring av materiale for 4. kvartal 17.2.2005

Statkraft rapporterer torsdag 17.2.2005 resultat for fjerde kvartal 2004 og derved foreløpig resultat for året 2004. Resultatet offentliggjøres kl 08.00 og vil presenteres på følgende måter:

1) Materiale
Kvartalsrapport og powerpoint-presentasjon på norsk og engelsk blir sendt til Oslo Børs og også gjort tilgjengelig kl 08.00 på Statkrafts internettsider www.statkraft.no. (engelsk materiale på www.statkraft.com)

2) Direkte overføring på norsk
Presentasjonen holdes kl 08.30 i Statkrafts lokaler i Lilleakerveien 6. Både presentasjonen og påfølgende spørsmål/svar sesjon holdes på norsk og overføres direkte til Statkrafts internettsider www.statkraft.no. De som ønsker å være til stede på presentasjonen kan melde seg på ved å sende e-post til resultatpresentasjon@statkraft.com innen 15. februar 2005.

3) Telefonkonferanse på engelsk
Telefonkonferansen starter kl 13.00 norsk tid. En gjennomgang av resultatet vil bli gitt før det åpnes for spørsmål.

For å delta i telefonkonferansen, vennligst ring 21 54 07 33 og be operatøren om Statkraft-presentasjonen. Vennligst oppgi navn og selskap. Tast # for å stille spørsmål.

Kontaktpersoner:
Lisbeth Lindberg, direktør Investor Relations, Tlf: 2406 7286 eller 995 23 150