Amer-yhtymän Atomic alppihiihdon MM-kisamenestyjä

Atomicin kilpatalli keräsi komean mitalisaaliin alppihiihdon maailmanmestaruuskisoissa Bormiossa, Italiassa. Jaetuista mitalista puolet sai Atomicin sopimusurheilija. Miesten kisoissa jaetuista 15 mitalista peräti 14 voitti laskija, joka käytti Atomicin tuotteita.

Itävaltalaisesta Benjamin Raichista tuli kisojen menestynein miesurheilija. Hän voitti kultaa pujottelussa ja yhdistetyssä, hopeaa suurpujottelussa ja pronssia supersuurpujottelussa. Atomicin urheilijoista hyvin menestyi myös Hermann Maier, joka 14 vuoden tauon jälkeen voitti kultaa miesten supersuurpujottelussa. Yhdysvaltalainen Bode Miller osallistui viiteen henkilökohtaiseen lajiin, joista kahdesta tuli kultaa.

Atomicin perustamisesta, vuodesta 1955 lähtien kilpailuista saatu palaute on ollut tärkeä osa tutkimus- ja tuotekehitystyötä. Parhaat välineet kehitetään yhteistyössä huippu-urheilijoiden kanssa, heidän asiantuntemuksensa ja kokemuksensa avulla. Viimeiset yhdeksän vuotta miesten maailmancupin kokonaiskilpailun on voittanut Atomicin laskija. Tänä vuonna voittajia löytyi peräti neljästä eri maasta: Itävallasta (Benjamin Raich, Hermann Maier), Yhdysvalloista (Bode Miller, Daron Rahlves), Italiasta (Giorgio Rocco) ja Norjasta (Aksel Svindal). Saksalaiset Florian Eckert ja Felix Neureuther seisoivat kilpailukorokkeella Saksan voitettua joukkuekilpailun. Myös Kalle Palander käyttää Atomicin suksia, siteitä ja kenkiä.

Atomic, yksi maailman johtavista talviurheiluvälinevalmistajista, kuuluu Amer-yhtymään. Itävallassa sijaitsevan Atomicin lajeja ovat muun muassa laskettelu, maastohiihto ja lumilautailu. Vuonna 2004 Atomicin liikevaihto nousi vertailukelpoisin valuutoin 11 %. Laskettelusuksia myytiin vuoden aikana ennätykselliset 940.000 paria. Myös Atomicin laskettelukengillä ja -siteillä, lumilaudoilla ja maastohiihtosuksilla oli vahva vuosi. Vuoden 2004 lopussa Atomicin palveluksessa oli 847 henkilöä. Lisää tietoa yrityksestä löytyy osoitteesta www.atomicsnow.com.

Kuva:Benjamin Raich