Yhtiökokouskutsu Kesko Oyj:n osakkeenomistajille

Kokouksessa käsiteltävät asiat
1. Yhtiöjärjestyksen 12 §:n mukaan varsinaiselle yhtiökokoukselle kuuluvat asiat

2. Hallituksen ehdotus vuoden 2000 optio-ohjelman ehtojen muuttamiseksi

Hallitus ehdottaa, että varsinaisen yhtiökokouksen 10.4.2000 hyväksymien Keskon ylim­män ja kes­kijohdon optio-ohjelman 2000 ehtojen kohta 3.5 "Osakeoikeudet" muutetaan si­ten, että optio-oi­keuksilla merkittyjen osakkeiden oikeus osinkoon ja muut osak­keen­omis­ta­jan oikeudet alkavat osa­kepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Nähtävilläpito
Tilinpäätösasiakirjat ja hallituksen ehdotus optio-ohjelman ehtojen muuttamiseksi ovat osakkeenomistajien nähtävinä 4.3.2005 al­kaen yhtiön pää­toimitalossa osoitteessa, Satamakatu 3, Helsinki, ja niistä lä­he­te­tään jäl­jen­nök­set osak­keen­omis­tajalle, joka sitä pyytää.

Osallistumisoikeus
Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka on 18.3.2005 merkittynä osak­keen­omistajaksi Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pi­tä­mään yhtiön osa­kas­luet­te­loon.

Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja voidaan merkitä 18.3.2005 ti­la­päisesti yhtiön osa­kas­luet­te­loon yhtiökokoukseen osallistumista varten. Pyyntö mer­kin­nän tekemisestä tulee tehdä hal­lin­ta­re­kisteröinnin hoitajalle.

Ilmoittautuminen
Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, on ilmoittauduttava yhtiölle viimeistään 21.3.2005 kello 16.00 mennessä joko
- postitse osoitteella Kesko Oyj, lakiasiainosasto, Satamakatu 3, 00016 Kesko,
- puhelimitse numeroon 01053 23211,
- faksilla numeroon 01053 23421,
- sähköpostitse osoitteeseen taina.hohtari@kesko.fi, tai
- Internet-sivujen kautta osoitteessa http://www.kesko.fi/si­joittaja­t noudattaen siellä annettuja ohjeita.

Ilmoittautumisen on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Osak­keen­omis­ta­jaa pyydetään ilmoittamaan nimensä lisäksi henkilö- tai Y-tun­nuk­sen­sa. Mahdolliset val­ta­kir­jat pyydetään toimittamaan ilmoittautumisajan loppuun mennessä yllä mainittuun pos­ti­osoit­teeseen.

Osingonmaksu
Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että vuodelta 2004 vahvistetun taseen perusteella maksetaan osinkona 1,00 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan osak­keen­omis­ta­jal­le, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 4.4.2005 mer­kit­tynä Suomen Ar­vo­pa­pe­ri­kes­kus Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hal­li­tus eh­dottaa, että osingon maksupäivä on 11.4.2005.

Tilintarkastaja
Hallitus ehdottaa tarkastusvaliokuntansa suosituksesta, että yhtiölle valitaan yk­si varsinainen tilintarkastaja ja että varsinaiseksi ti­lin­tar­kas­ta­jaksi valitaan suostumuksensa mukaisesti Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.
ä
Helsingissä helmikuun 9. päivänä 2005

KESKO OYJ:N HALLITUS

Hallituksen kokoonpano
Hallituksen jäsen, pääjohtaja Matti Honkala on ilmoittanut eroavansa hallituksesta siirtyessään eläkkeelle Kesko Oyj:n toimitusjohtajan ja Kesko-konsernin pääjohtajan tehtävästä 1.3.2005 lukien. Hallituksen jäsen Jukka Toivakka on ilmoittanut eroavansa hallituksesta 30.3.2005 pi­det­tä­väs­sä varsinaisessa yhtiökokouksessa. Osakkeenomistajat, jotka edustavat yhteensä yli 10 % Kes­ko Oyj:n osakkeiden tuottamasta äänimäärästä, ovat ilmoittaneet yhtiölle ehdottavansa var­si­nai­selle yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenmääräksi vahvistettaisiin seitsemän (7) ja että hal­li­tuk­sen jäseneksi valittaisiin hallituksen jäsenen jäljellä olevaksi toimikaudeksi diplomikauppias Kari Salminen, joka on antanut suostumuksensa tehtävään.

Lisätietoja antaa viestintäjohtaja Erkki Heikkinen, puh. 01053 22721

KESKO OYJ