Nokia 7710 -multimediaälypuhelimen toimitukset alkoivat Suomessa

Älypuhelimen räätälöity Suomi-versio tarjoaa laajan näkökulman kotimaiseen mediamaailmaan

Laajakuvanäytöllä ja monipuolisilla multimediaominaisuuksilla varustetun Nokia 7710 -multimediaälypuhelimen toimitukset Suomessa ovat alkaneet. Muutama kuukausi sitten julkistettu puhelinmalli on herättänyt runsaasti kiinnostusta markkinoilla.

Nokia 7710 -älypuhelimen räätälöidyssä Suomi-versiossa on vahvasti mukana kotimainen media. Puhelimen muistiin on tallennettu valmiiksi Nyt.fi-, The Voice-, YLE- ja Iltalehti Online -palvelut. Mediaelämyksen täydentää muistikortille tallennettu Suomirokkia-musiikkikokokoelma. Kustakin mediasta on tallennettu laitteen muistiin ns. aloitussivu, johon on helppo siirtyä laitteen työpöydälle luodun mediaikonin kautta. Aloitussivun avaaminen ja lukeminen ei maksa mitään. Aloitussivulta käyttäjä voi valita haluamansa mediapalvelun, jolloin puhelin muodostaa matkapuhelinverkon kautta yhteyden kyseiseen mediaan. Nokia 7710
-älypuhelimessa mukana olevat kotimaiset mediat ovat kukin sovittaneet sisältönsä ja palvelunsa erityisesti multimediaälypuhelinkäyttöön sopivaksi. Nokia 7710 -älypuhelimen räätälöity Suomi-versio on ainutlaatuinen koko maailmassa mukana tulevan mediasisällön kattavuuden ja monimuotoisuuden näkökulmasta.

Nokia 7710 -älypuhelin sopii laajalle käyttäjäkunnalle, ja se soveltuu myös vaativaan työkäyttöön. Kolmitaajuuspuhelin toimii GSM/GPRS/EGPRS 900/1800/1900 -verkoissa. Laitteessa yhdistyvät älypuhelimen ja kämmentietokoneen ominaisuudet; siinä on kynällä hallittava kosketusnäyttö ja käsialantunnistustoiminto. Monipuolisten ominaisuuksien lisäksi kiinnostusta on herättänyt puhelimen innovatiivinen muotoilu.

Moneen tehtävään soveltuvaa Nokia 7710 -älypuhelinta on miellyttävä käyttää. Puhelimessa on korkeatasoinen 65 536 värin laajakuvanäyttö, Internet-selain, stereomusiikkisoitin sekä FM-radio ja sitä täydentävä Visual Radio -sovellus. Puhelimen megapikselikamerassa on kaksinkertainen digitaalinen tarkennin, ja laitteen monipuoliset video-ominaisuudet mahdollistavat kuvan toiston, suoratoiston ja tallennuksen.

Nokia 7710 -älypuhelin tukee reaaliaikaista push-sähköpostiratkaisua, ja siihen on saatavilla virustorjunta ja VPN-ohjelmisto. Puhelimessa on kosketusnäytön kautta ohjailtava näppäimistö ja käsialantunnistustoiminto. Laite tarjoaa kattavat henkilökohtaisen tiedon hallintaominaisuudet. Vapaata käyttäjämuistia on 90 megatavua, ja laite tukee jopa 1 gigatavun MMC-muistikorttia. Nokia 7710 -älypuhelimessa on Symbian OS -käyttöjärjestelmä. Tiedonsiirto ja tietojen synkronointi puhelimen ja PC:n välillä onnistuu helposti USB-pohjaisen Pop-PortTM -liitännän tai langattoman Bluetooth-teknologian välityksellä.

Nokia 7710 -älypuhelin tuo bloggauksen mobiilimaailmaan. Moblog-sovelluksen avulla puhelimen käyttäjä voi julkaista tekstiä ja kuvia verkossa ja kertoa näin ajatuksistaan ja kokemuksistaan ystäville ja sukulaisille - tai koko maailmalle.

Lisäksi myyntipakkauksessa on 128 megatavun MMC-muistikortti, jonka mukana tulee monia valmiiksi asennettuja mediasovelluksia* ja mobiilipalveluja, kuten sähköisten kirjojen lukuohjelma Mobipocket Reader. Puhelimen käyttäjä voi ostaa tai ladata lukemista sähköisiin kirjoihin erikoistuneista kaupoista, kuten Mobipocket ja eBooks Corporation. Tarjolla on tuhansien kirjojen valikoima, jossa on mukana myös tuoreita menestysteoksia.

Lisäksi käyttäjä saa kokeiluversioita itsenäisten sovelluskehittäjien suunnittelemista lisäsovelluksista*. WorldMate tuo puhelimeen karttapalvelun ja tarkkoja sääennusteita maailmalta. Nämä ja lukuisat muut sovellukset tekevät laajakuvanäytöllä ja monipuolisilla multimediaominaisuuksilla varustetun Nokia 7710 -älypuhelimen käytöstä entistä miellyttävämmän elämyksen.

Nokia
Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Multimedia, Nokia
Puhelin: 07180 45725

Nokia
Puhelin: 07180 34900

www.nokia.fi
www.nokia.com

*Sovellusten ja palvelujen saatavuus voi vaihdella alueittain. Osa sovelluksista toimitetaan kokeiltavaksi. Rajoitetun kokeiluajan jälkeen käyttäjä voi joutua tilaamaan sovellukselle lisäaikaa tai lunastamaan sovelluksen käyttöön tarvittavan tuoteavaimen.

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia laajakuvanäytöllä varustetusta Nokia 7710 -älypuhelimesta on saatavilla osoitteessa www.nokia.com/press.

Videomateriaalia uudesta tuotteesta on osoitteessa www.thenewsmarket.com/nokia.

Palvelut ja jotkut ominaisuuksista saattavat riippua verkosta ja/tai SIM-kortista, laitteiden yhteensopivuudesta ja tuetuista sisältömuodoista.