Vodafone Sweden valitsi Nokian Push to talk over Cellular -verkkoratkaisun

Muutaman kuukauden menestyksekkään koekäytön jälkeen ruotsalainen 3G- ja GSM-operaattori Vodafone Sweden on valinnut Nokian toimittamaan sille Push to talk over Cellular (PoC) -pikayhteysratkaisun. Vodafone on ensimmäinen tämän helpon ja nopean yhteydenpitopalvelun tarjoaja Ruotsissa. Palvelu lanseerataan syyskuussa.

Nokia aloittaa mittavan projektin tarjotakseen Vodafone Swedenille varta vasten sen tarpeita varten kehitetyn PoC-ratkaisun. Projektiin sisältyy Nokian PoC-ratkaisun asennus, käyttöönotto ja integrointi Vodafonen järjestelmiin.

Nokian PoC-ratkaisu on yhteensopiva 3GPP IP -multimediaratkaisun kanssa. Nokia on testannut Push to talk over Cellular -teknologiaansa yli 30 operaattorin kanssa eri puolilla maailmaa ja yhtiöllä on kaupallisia sopimuksia yli 30 operaattorin kanssa.

Nokian terminaalien tuoteportfoliosta yli 20 tukee Push to talk -ratkaisua. Ruotsissa Vodafonen asiakkaat voivat valita Nokia 5140, Nokia 6230i, Nokia 6020 ja Nokia 6021 välillä, joista kaikki tukevat PoC-ratkaisua.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks