Canal Digital sikret fortsatt TV2-distribusj

"Vi er svært glade for å ha sikret retten til fortsatt å distribuere TV2. I dag har Canal Digitals kunder TV2 i grunnpakken. Det ønsker vi fortsatt å tilby. Derfor var det viktig for oss å vinne denne anbudskonkurransen," sier administrerende direktør Stig Eide Sivertsen i Telenor Broadcast Holding AS.
I dag har Canal Digital 875 000 nordiske parabolkunder. De norske husstandene vil nå fortsette å ha TV2 i sin grunnpakke.
Avtalen mellom Canal Digital Norge og TV2 regulerer eksklusiv satellittdistribusjon av TV-kanalen TV2 og TV2-Zebra.
"Å sette sammen den beste og mest relevante TV-pakken er viktig for å møte den stadig tøffere konkurransen i markedet. For å oppnå dette er det blitt nødvendig å inngå særskilte avtaler, noe også våre konkurrenter gjør", sier Sivertsen.
"En av årsakene til at det er viktig med eksklusiv distribusjon er at Canal Digital i svært liten grad eier egne kanaler, slik noen av konkurrentene våre gjør", presiserer Sivertsen.
Den fornyede distribusjonsavtalen mellom TV2 og Canal Digital gjelder fra 9. oktober 2005.