Nokia toimittaa WCDMA 3G -radioverkon tanskalaiselle TDC Mobilelle

Nokia ja tanskalainen operaattori TDC Mobile ovat solmineet runkosopimuksen WCDMA 3G -radioverkon toimituksesta. Nokia jatkaa myös TDC Mobilen GSM-verkkotoimittajana. Kyseessä on Nokian ensimmäinen WCDMA 3G -verkkosopimus Tanskassa.

Sopimuksen mukaan Nokia toimittaa GSM-tukiasemajärjestelmän ja WCDMA 3G -radioverkon, sekä laajan joukon palveluita, kuten verkon käyttöönotto-, projektinhallinta- ja ylläpitopalvelut sekä verkon uudistamis- ja asennuspalvelut. Palveluiden osuus korostaa Nokian vahvaa palvelutarjontaa. Toimitukset alkavat lokakuussa 2005.

Nokia ja TDC Mobile ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 1998. Nokia on aiemmin toimittanut TDC Mobilelle GSM-radioverkon ja GPRS-järjestelmän.

Tanskalainen TDC tarjoaa viestintäratkaisuja useille markkina-alueille Pohjois- ja Keski-Euroopassa.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks