Ruokakesko ostaa Neste Markkinoinnin osuuden Pikoilista

Pikoilin toiminnan rungon muodostavat K-pikkolo-kaupat, Neste Motorest -matka-asemat sekä Neste K-pikkolo -liikenneasemat. Yhtiön toiminnan piiriin kuuluu yli 130 liikepaikkaa, ja sen palveluksessa on noin 1 400 työntekijää. Järjestelyllä ei arvioida olevan merkittäviä henkilöstövaikutuksia.

Kauppa toteuttaa Ruokakeskon strategiaa, joka tähtää yhtiön aseman vahvistamiseen liikennemyymälämarkkinoilla. Suunnitelmissa on kehittää ja laajentaa Pikoilin toimintaa edelleen. Polttoainejakelussa yhteistyö Neste Markkinoinnin kanssa jatkuu nykyisin ehdoin. Sopimuksen mukaan Neste jatkaa myös Plussa-yhteistyökumppanina, ja Neste-ketjuissa yleisesti käytössä olevat kortit toimivat maksuvälineinä Pikoilin kauppapaikoissa kaupan jälkeenkin.

Pikoilin toiminnan piirissä on tällä hetkellä 63 liikenneasemaa ja 35 matka-asemaa. Liikenneasemien palvelukokonaisuuteen kuuluvat ruokakauppa, polttoainemyynti ja autonpesu. Matka-asemilla on tarjolla edellisten lisäksi ravintolapalvelut. Pääosin kaupunkien keskustoissa ja taajamissa sijaitsevia K-pikkolo-lähikauppoja on 36.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Terho Kalliokoski, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22204